مطبوعات ترکیه جمعه 15 تیر 1403

0

تی ار تی : روزنامه حریت طی گزارشی “اردوغان : فشار به اسرائیل برای آتش‌بس در غزه باید افزایش یابد” می‌نویسد: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه طی سخنانی در اجلاس همکاری شانگهای در قزاقستان اعلام کرده است: ویرانی‌هایی که بیش از شانزده هزار کودک معصوم در اثر آن جان باخته‌اند، در اصل ویرانی سیستم بین‌المللی است که مشروعیت خود را از دست داده است. اسرائیل باید مهار شده و برای قبول آتش‌بس دایمی تحت فشار قرار گیرد. به‌همین خاطر نیز  فشار فزاینده علیه دولت اسرائیل بایستی ادامه یابد.

روزنامه صاباح طی گزارشی تحت عنوان “تاکید پوتین بر قرارداد استانبول” نوشته است: ولادیمیر پوتین رئیس دولت روسیه ضمن یادآوری مذاکرات روسیه و اوکراین در سال 2022 در استانبول اعلام کرده است: از رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه که در روند قراردادها در استانبول میانجی‌گری نمود، تشکر می‌کنم. این قراردادها هنوز هم روی میز هستند و می‌توانند مبنایی برای ادامه مذاکرات باشند.

روزنامه استار طی گزارشی تحت عنوان “اردوغان برای حمایت از ملی‌پوشان به آلمان می‌رود” ضمن اشاره به تصمیم یوفا برای آغاز تحقیقات علیه مریح دمیرال بازیکن تیم ملی فوتبال ترکیه به‌دلیل شادی گل پس از به ثمر رساندن گل در بازی یک شانزدهم پایانی یورو ـ 2024 ترکیه و اتریش نوشته است: رئیس جمهوری ترکیه برای حمایت از ملی‌پوشان ترکیه ششم جولای به آلمان سفر می‌کند.

روزنامه خبرترک طی گزارشی تحت عنوان “57 تروریست در طول یک هفته اخیر از پای در آمدند” نوشته است: در عملیات‌های نظامی نیروهای مسلح ترکیه در شمال عراق و سوریه از اول سال جاری تاکنون 1327 تروریست از جمله 57 تروریست در طول یک هفته اخیر از پای در آمدند.

روزنامه ینی‌شفق طی گزارشی تحت عنوان “افزایش سهم تولید ملی در داروسازی” نوشته است: در حالی‌که تعداد واحدهای تولیدی فعال در ترکیه در سال گذشته به 109 رسیده بود، سهم تولید داروهای داخلی بر اساس ارزش در 8 سال گذشته 1533 درصد افزایش یافت. این بخش در سال گذشته معادل 2.2 میلیارد دلار دارو به 185 کشور صادر کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button