بام کاپالی‌چارشی یکی از مقاصد جدید برای گردشگران

0

تی ار تی نوشت:

در بازار بزرگ استانبول «کاپالی‌چارشی» که یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای سرپوشیده جهان است تورهای ویژه برگزار می‌شود.

فعالیت‌های مرمت بناهای تاریخی در بازار بزرگ استانبول ادامه دارد. تورهای ویژه بر پشت بام نوسازی شده بازار بزرگ استانبول مورد توجه گسترده گردشگران قرار دارد. در این تورها کودکان زیر 15 سال و بزرگسالان بالای 80 سال پذیرفته نمی‌شوند.

بازار بزرگ استانبول به هزارتوی غول پیکری شباهت دارد که دارای 3600 مغازه، 22 دروازه و 14 مسافرخانه در فضایی بسته به مساحت 45 هزار متر مربع ساخته شده است.

گرشگران خارجی در ره پشت بام بازار بزرگ استانبول که به “مسیر گربه” شهرت دارد از مناظر زیبای تنگه بغاز، مسجد سلیمانیه عکاسی کرده و در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ‌های “Kapalıçarşı” و”Süleymaniye”،”İstanbul”، “Eminönü” به اشتراک می‌گذارند که نقش مهمی در معرفی استانبول دارد.

فاتح کورتولموش، رئیس هیئت مدیره مالکان مغازه‌های بازار بزرگ به خبرنگار آنادولو گفت: ایده گردشگری در پشت بام بازار در روند بازسازی این بازار شکل گرفت. پس از اتمام مرمت بام، ایده به اشتراک گذاشتن این زیبایی با مردم و گردشگران به طور گسترده در بین دوستان مطرح شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button