با سفر به عربستان از نمایشگاه تعاملی آثار کلود مونه دیدن کنید!

0

ایندیپندنت فارسی: آثار نقاشی کلود مونه به کمک فناوری‌ دیجیتال به صورت ۳۶۰ درجه به نمایش درمی‌آید و ناظران را در نور و رنگ برآمده از دل بوم‌ها غرق می‌کند

خبرگزاری عربستان سعودی روز یکشنبه (۳۰ ژوئن) گزارش داد نمایشگاه «مونه را تصور کنید» (Imagine Monet) که از روز جمعه به عنوان بخشی از جشنواره موسم جده ۲۰۲۴ آغاز شد، فرصتی منحصربه‌فرد برای علاقه‌مندان به هنر فراهم می‌کند تا با آثار کلود مونه، یکی از بزرگ‌ترین نقاشان سبک امپرسیونیست، به صورت تعاملی آشنا شوند.

به گزارش عرب‌نیوز، در این نمایشگاه تصاویر ۲۰۰ نقاشی مشهور این هنرمند نامی با استفاده از فناوری دیجیتال و ویدیو پروژکتورها به صورت ۳۶۰ درجه بر دیوارها، سقف و کف نمایشگاه تابانده می‌شوند. به کمک این فناوری، بازدیدکنندگان احساس می‌کنند درون نقاشی‌ها قدم می‌زنند و با هر حرکت می‌توانند زاویه‌ها و جزئیات جدیدی از این آثار را کشف کنند.

این نمایشگاه فرصت تجربه نوعی سفر در مسیر حرفه‌ای این هنرمند فرانسوی را فراهم می‌کند و نبوغ و درک عمیق مونه از رنگ و نور را به رخ تماشاگران می‌کشد. به این ترتیب بازدیدکنندگان می‌توانند در شاهکارهای مونه از «امپرسیون، طلوع آفتاب» در سال ۱۸۷۲ گرفته تا مجموعه «نیلوفرهای آبی» در سال‌های ۱۹۱۴ تا ۱۹۲۶ غوطه‌ور شوند.

مونه که به نبوغ در به‌تصویرکشیدن تغییرات نور و تاثیر زمان مشهور است، می‌کوشید به کمک ضربات کوتاه و سریع قلم‌مو، ناپایداری زمان را به تصویر بکشد. او این خصیصه را با به‌تصویرکشیدن سوژه‌های مشابه در زمان‌های متفاوت به‌خوبی نشان داده که مجموعه «کلیسای جامع روئن» یکی از همین نمونه‌ها است. او در فاصله یک سال بیش از ۳۰ اثر از کلیسای جامع روئن خلق کرد که تاثیر نور و تفاوت زمان در آن‌ها به‌خوبی مشهود است.

در نمایشگاه آثار مونه در جده، یک اتاق اکتشاف تعبیه شده است که از طریق نمایش دیجیتال و تعاملی ۳۶۰ درجه و ابزارهای صوتی‌-بصری نوآورانه، به بازدیدکنندگان در مورد این آثار هنری آموزش می‌دهد. این باعث می‌شود تا مخاطبان از یک رویداد معمولی تماشای آثار در نمایشگاه‌ها فراتر روند و حس یکی‌شدن با آثار را تجربه کنند و با رنگ و نوری که این هنرمند بر بوم‌ها به جا گذاشته است، عمیق‌تر درآمیزند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button