بهترین و بدترین زمان ها برای سفر به ویتنام کدام است؟

0

در این مطلب در مورد بهترین زمان سفر به سریلانکا از نظر آب و هوا، هزینه پایین، دیدنی های جذاب و … از زبان یکی از گردشگران ویتنام صحبت خواهد شد. با ما باشید.

دارچین و ستاره من را به یاد خاطرات خود از ویتنام می اندازند کشوری که با انفجارها و بمب های دیوانه واری که بر روی ان ریخته شده است در ذهن افراد مانده است. در سفر من به ویتنام بوی دل انگیز فو یکی از معدود مواردی بود که هر جا می رفتم به مشام می رسید، از زمان پیاده روی در مراتع سرسبز برنج تا هنگام موتور سواری و رو در رو شدن با یک میمون در حال انقراض، رایحه فو به مشام می رسید.

جزیره فوکوک

ویتنام بیش از 1000 مایل طول دارد، کشوری باریک و دیدنی که در باریک ترین نقطه آن تنها 30 مایل عرض دارد. هر منطقه ای با توجه به اقلیم خود،  آب و هوای خاص خود را دارد بنابراین باید برنامه مکانی مورد علاقه سفر خود را با توجه به آب و هوای مرتبط با آن در نظر بگیرید.

مطالب مرتبط

ملیسا متیوز، مدیر منطقه ای جنوب شرقی آسیا و آمریکای شمالی در شرکت مسافرتی Red Savannah می گوید: از آنجایی که در ویتنام آب و هوا از شمال به جنوب بسیار متفاوت است، همیشه و در هر زمانی از سال که سفر کنید، جایی در ویتنام وجود دارد که ارزش رفتن داشته باشد. در ادامه جدولی به تفکیک منطقه از فصول سفرهای توریستی به ویتنام آمده است:

فصول شلوغ: شمال: سپتامبر تا نوامبر، مارس و آوریل. مرکز: آوریل تا آگوست؛ جنوب: اکتبر تا آوریل

فصول متوسط: شمال: دسامبر تا فوریه، می تا آگوست. مرکز: سپتامبر تا مارس؛ جنوب: سپتامبر تا دسامبر

فصول خلوت: شمال: می تا اکتبر، مرکز: سپتامبر تا مه. جنوب: از می تا سپتامبر

قبل از شروع سفر به ویتنام، این مطلب را بخوانید تا در مورد بهترین زمان‌ها برای سفر به ویتنام برای پیاده‌روی در مراتع برنج، صعود به کوهستان ها و گشت و گذار در شگفتی‌های سنگ های آهکی خلیج هالونگ و از همه مهمتر عدم برخورد با فصل باران‌های موسمی، اطلاعات لازم را کسب کنید.

بهترین زمان سفر برای کسانی که به دنبال خلوتی و آرامش هستند

فصل شلوغی در ویتنام بسته به منطقه متفاوت است، بنابراین شما همیشه می‌توانید مکانی را پیدا کنید که از شلوغی سواحل یا کشتی‌های کروز شلوغ در امان باشید. معمولاً در فصول بارانی و مرطوب جمعیت کمتری به ویتنام جذب می شوند. فصول بارانی در شمال ویتنام از ماه می تا اکتبر، در بخش مرکزی از سپتامبر تا می و در جنوب از می تا سپتامبر رخ می دهد. بنابراین اگر در هر کدام از این بازه های زمانی به ویتنام بروید خلوتی و آرامش خاصی را تجربه خواهید کرد.

بازدید از ویتنام در این بازه های زمانی مزایای زیادی دارد. مثلاً می توانید در هزینه های اقامت و سفر صرفه جویی کنید و رستوران‌ها و تورهای پرطرفدار را به راحتی رزرو کنید و فرصتی نادر برای غوطه‌ور شدن بهتر در فرهنگ محلی ویتنام داشته باشید. با این حال، رگبار باران و هوای ابری می‌تواند گردش های بسیار جذاب ویتنام مانند پیاده‌روی در ساپا یا سفر دریایی در خلیج هالانگ با کروز را تحت الشعاع قرار دهد. یادتان باشد اینها دو تجربه اساسی و جذابی هستند که نباید در ویتنام از دست بدهید.

البته مکان‌های فراوانی نیز وجود دارد که در طول سال کمتر شلوغ می‌شوند مانند شگفتی های طبیعی در شمال مانند آبشار بان گیوک (Ban Gioc) و غارهای طبیعی کوانگ بین ( Quang Binh)

 

بهترین زمان برای کسانی که دنبال آب و هوای خوب هستند

مهم نیست چه زمانی به ویتنام سفر می کنید، همیشه در جایی در ویتنام آب و هوای خوبی خواهید یافت. در واقع ویتنام کشوری زیبا با آب و هوای گرمسیری است که آن را برای بازدید در طول سال مناسب می کند.

کسانی که می خواهند هانوی، شهر هوشی مین و همه دیدنی های مهم دیگر را ببینند، بهتر است در فصول خشک به ویتنام بروند. فوریه و مارس بهترین ماه‌ها برای دیدن کل کشور از شمال تا جنوب در هوای نسبتاً خشک است. همچنین تت یا سال نو ویتنامی خم در این زمان رخ می دهد و تا 10 روز ادامه دارد. در این مدت، بیشتر دیدنی‌های کلیدی در شهرها بسته می‌شوند زیرا همه برای جشن گرفتن به روستاهای خانوادگی خود بازمی‌گردند. بنابراین برای برنامه ریزی سفر در فصول خشک، این نکته را باید مد نظر داشته باشید.

برای یک سفر گرمسیری و معتدل به ساپا یا هانوی در شمال، بهتر است از سپتامبر تا نوامبر و یا در ماه های مارس و آوریل به آنجا بروید. همچنین برای افتاب گرفتن در ساحل «هوی آن» بهتر است از آوریل تا آگوست را انتخاب کنید در جنوب نیز دلتای مکونگ و جزیره فوکوک(Phu Quoc) از اکتبر تا آوریل گرمترین بخشهای ویتنام هستند.

بهترین زمان برای کم شدن هزینه سفر

ویتنام یک مقصد نسبتاً مقرون به صرفه در تمام طول سال است. شما می توانید برای تغذیه از غذاهای خیابانی فراوان و مقرون به صرفه استفاده کنید و از ااقمتگاه های راحت که برای همه بودجه ها وجود دارد، استفاده کنید. برای کم شدن هزینه ها بهتر است که سفر خود را به خارج از فصل اوج گردشگری بیندازید و در یکی از ماه های آوریل، مه، اکتبر و نوامبر به ویتنام سفر کنید. در این ماه ها هم می توانید  در سرتاسر این کشور، آب و هوای گرم پیدا کنید.

بازدید از مزارع سرسبز و پلکانی برنج سا پا برای دوستداران طبیعت و علاقه مندان به فضای باز ضروری است. تپه‌ها مشرف به دره Muong Hoa، توسط کوه‌های دیدنی احاطه شده‌اند و محل زندگی ده‌ها جامعه، از جمله مردم Hmong و Red Dao هستند – بسیاری از آنها خانه‌های خود را برای اقامت شبانه باز می‌کنند و تورهای پیاده‌گردی خصوصی یا گروهی را هدایت می‌کنند. می‌توانید با ماشین از هانوی در عرض پنج ساعت، با اتوبوس در عرض شش تا هشت ساعت، یا با قطاری که یک شب خوابیده به این مقصد پیاده‌گردی معروف برسید.

بهترین زمان سفر برای کسانی که می خواهند در مزارع برنج ویتنام پیاده روی کنند

بازدید از مزارع سرسبز و پلکانی برنج با نام ساپا (Sa Pa) برای دوستداران طبیعت یک فرصت جذتب است کخ نباید از دست بدهند. تپه‌های مشرف به دره مونگ هوآ (Muong Hoa) توسط کوه‌های دیدنی احاطه شده‌اند و محل زندگی ده‌ها قبیله هستند. بسیاری از این مردم خانه‌های خود را برای اقامت شبانه باز می‌کنند و تورهای پیاده‌گردی خصوصی یا گروهی را اجرا می‌کنند. شما می‌توانید با ماشین از هانوی در عرض پنج ساعت، با اتوبوس در عرض شش تا هشت ساعت و همچنین با قطاری که یک شب توقف دارد، به این مقصد معروف برسید.

منطقه ساپا از دسامبر تا فوریه سردتر می شود. بنابراین بهتر است برای سفر به این منطقه از سپتامبر تا نوامبر یا در ماه های مارس و آوریل برنامه ریزی کنید. ضمنا فصل برداشت هم یک زمان فراموش‌نشدنی برای بازدید از ساپا است. گردشگران ویتنام می دانند که در اواخر آگوست تا سپتامبر، دامنه‌های سبز این منطقه با رسیدن برنج، طرحی از طلا به خود می‌گیرند.

بهترین زمان سفر برای بازدید از خلیج هالونگ

خلیج هالونگ با آب بسیار تمیز، یکی از مقاصد اصلی توریستی در ویتنام است و به همین دلیل کشتی های کروز زیادی در تورهای روزانه آن فعال هستند. برای تجربه یک کروز سواری خلوت و آرام، بهتر است اقدام به رزرو یک سفر دریایی شبانه کنید که شما را به عمق خلیج می برد.

ماه های مارس، آوریل، اکتبر و نوامبر ماه های ایده آلی برای بازدید از خلیج هالونگ هستند زیرا در این ماه ها هوای گرم و آفتابی و بدون رطوبت در این منطقه برقرار است. شما همچنین می توانید در این منطقه از کایاک سواری در آب های آرام و پیاده روی در جزیره کات با (Cat Ba) در آرامش نسبی لذت ببرید.

بدترین زمان های سفر به ویتنام

با اینکه آب و هوای متنوع ویتنام عملاً زمان بدی را برای سفر به این کشور باقی نمی گذارد، ولی ممکن است بخواهید از سفر به این کشور در فصل باران های موسمی اجتناب کنید. البته در این فصول می توانید در شهرها گشت و گذار کنید. یادتان باشد که در این فصول از منطقه کوهستانی Sa Pa اجتناب کنید و هیچ سفر دریایی در خلیج Ha Long رزرو نکنید زیرا معمولاً در این اوقات، طوفان رخ می دهد و قایق ها زمین گیر می شوند. به طور کلی بهتر است به دلیل آب و هوای غیرقابل پیش بینی در این بازه زمانی، همه چیز را از قبل رزرو نکنید.

در آخر باید بدانید که ایام تت یا سال نو ویتنامی، زمان دشواری برای دیدار از ویتنام است، زیرا بسیاری از مکان‌های دیدنی و مشاغل برای جشن و پایکوبی، برای یک هفته یا بیشتر تعطیل می‌شوند. معمولاً سال نو ویتنامی در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه قرار دارد.

مطالب مرتبط
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button