تبت؛ سرزمین خدایان

0

تبت؛ سرزمین خدایان با طبیعت بکر و بی‌نظیر خود در کنار شهرهای زیبا و فرهنگ غنی مردمان خود و شیوه‌ی زندگی آرام و سنتی عشایر آن یکی از بی‌نظیرترین تجربه‌های سفر و زندگی برای جهانگردان و دوستداران سردترین مناطق دنیا است. سرزمینی غنی از معادن طلا، مس و منابع آب و باد برای دستیابی به انرژی‌های پاک که جزو دوست‌داشتنی ترین مقاصد گردشگری آسیا حساب می‌شود. شاید با خود فکر کنید که تبت جزو کم‌بازدیدترین کشورهای دنیاست، اما خوب است بدانید تبت را یکی از جذاب‌ترین مقاصد جهان می‌دانند.

تبت؛ سرزمین خدایان

تبتیان پیرو مذهب بودایی هستند و با جان و دل به طبیعت و پدیده‌های آن احترام می‌گذارند. شاید اغراق نباشد که بگوییم: تبت؛ سرزمین خدایان است و شاید سیاست‌های کمونستی چین که باعث شده ارتباط این مردم با تکنولوژی‌های جدید محدود باشد باعث دست‌نیافتنی بودن این سرزمین زیبا شده‌است.

تبت؛ سرزمین خدایان

یکجا نشین کردن عشایر تبت و نابودی سنت‌های زیبای مردمان بومی آن در سالهای ۱۹۹۰ را شاید بتوان سیاستی ناکارآمد در این کشور به شمار آورد. دور کردن مردمان آزاد از محیط طبیعی و ساکن کردن آن‌ها در شهرهای بزرگ، به فراموشی سپردن شیوه‌های سنتی کشاورزی و دامداری عشایر و جایگزین کردن آن با شیوه‌های صنعتی باعث شده تا عشایر  این سرزمین سبک زندگی فقیرانه‌ و ناپایدار را در پیش رو داشته باشند.

تبت؛ سرزمین خدایان

سالیان سال است که سیاست‌های ضد چین در میان رهبران و مردمان تبت در جریان است. مبارزاتی که با خشونت نیز همراه بودنه‌است. این روزها اما سیاست‌های ضد چین را در قامت گسترش گردشگری تبت می‌توان یافت. دالایلاما جهانیان را به گشت و گذار در تبت دعوت می‌کند و برای تبلیغات مثبت و تغییر نگرش جهان نسبت به تبت؛ سرزمین خدایان و این کشور زیبا تلاش‌های زیادی کرده‌است.

تبت؛ سرزمین خدایان

آشنایی با فرهنگ بی‌نظیر مردمان تبت و زندگی در اقامتگاه‌های محلی و دیدن مراسمی که در بزرگداشت بودا انجام می‌شود، لذت سفر شما به تبت را چندید برابر می‌کند.

تبت؛ سرزمین خدایان

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button