خلاصه مطبوعات ترکیه 12 تیر 1403

0

تی تر تی : روزنامه ینی شفق طی گزارشی با عنوان “ترکیه برای آخرین بار به ایران هشدار داد” می‌نویسد، ترکیه به ایران بدلیل ارسال پهپاد و موشک به سازمان تروریستی پ‌ک‌ک/ی‌پ‌گ هشدار داد. مقامات ترکیه در دیدار با مقامات ایرانی در شهر سلیمانیه عراق، پس از رد اتهامات مورد بحث توسط ایرانیان، اسناد و مدارک را ارائه کردند. اگر ایران محموله دیگری به پ‌ک‌ک بفرستد، هدف قانونی ترکیه خواهد بود.

روزنامه خبرترک در گزارشی تحت عنوان “رکورد جدید در فرودگاه استانبول” می‌نویسد، فرودگاه استانبول با رسیدن به بالاترین تعداد مسافردر 30 ژوئن تمامی دوران رکورد شکست. فرودگاه استانبول در تاریخ مذکور به 205 هزار و 721 مسافر در خطوط خارجی و 62 هزار و 554مسافر در خطوط داخلی خدمات رسانی کرده است.

روزنامه وطن طی گزارشی با عنوان “دیدار ترکیه از پایگاه فناوری” می‌نویسد، کمیسیون صنایع، تجارت، انرژی، منابع طبیعی، اطلاعات و فناوری مجلس ملی کبیر ترکیه از تأسیسات شرکت فناوری هوآوی در چین بازدید کرده و مصطفی وارانک رئیس کمیسیون گفت، شرکت‌های چینی در دوره آتی توجه و علاقه بیشتری به ترکیه نشان خواهند داد.

“افزایش چشمگیر ذخایر بانک مرکزی” عنوان گزارشی‌ست که روزنامه استار در شماره امروز خود به چاپ رسانده است.
براساس این گزارش، مهمت شیمشک وزیر خزانه‌داری و دارایی گفت، ورود منابع به ترکیه بسیار قوی است. شیمشک با تاکید براینکه، از ماه مارس تاکنون 78 میلیارد دلار ذخیره وارد بانک مرکزی شده است، گفت، تا حدودی به سطح مورد نظر در کفایت ذخیره رسیده‌ایم.

روزنامه حریت در گزارشی تحت عنوان “حمایت مایک تایسون از ترکیه” نوشته است، مایک تایسون یکی از برترین بوکسورهای تمامی دوران، از تیم ملی فوتبال ترکیه مقابل اتریش در یورو 2024 حمایت کرد. مایک تایسون دستکش‌هایی را که بطور ویژه با نشان و پرچم ترکیه در برلین تهیه شده است امضا کرد. تایسون گفت یکی از دستکش‌های امضا شده را به تیم ملی ترکیه اهدا خواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button