با سردترین شهرهای جهان آشنا شوید

5

سردترین دمایی که تا به حال در ایستگاه تحقیقاتی روسیه در قطب جنوب به ثبت رسیده است، منفی ۸۹ درجه سانتیگراد در ۲۱ جولای سال ۱۹۸۳ بوده است. در این مقاله در مورد  سردترین شهرهای جهان به ترتیب و همچنین نحوه زندگی ساکنان این مناطق سخن خواهیم گفت. البته  پاسخ به این سوال که سردترین شهر جهان کجاست، کمی دشوار است چون دمای هوا در شهرهای سرد متغیر است و ممکن است دمای هوای یک منطقه مانند آلاسکا از منطقه دیگر گاهی کمتر و گاهی بیشتر باشد. برخی از افراد شهر اویمیاکن و برخی دیگر شهر یاکوتسک (yakutsk) را که هر دو در روسیه هستند، سردترین شهر دنیا می‌دانند. کسانی که گرمایی هستند و دوست دارند حداقل یکبار سرمایی شبیه قطب را تجریه کنند، بد نیست با شهرهایی که به طرز دیوانه‌وار دمای پایین و سردی دارند، آشنا شوند. شهرهای زیر هیچ‌کدام به ۸۹ درجه سانتیگراد زیر صفر که کمترین دمای ثبت شده بر روی کره زمین است، نرسیده اند اما با این حال جزو سردترین شهرهای قابل سکونت هستند. برای آشنایی با سردترین شهرهای جهان با ما همراه شوید.

برای خرید بلیط هواپیما و دریافت ویزا می توانید از طریق شماره ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ با کارشناسان فلاوینگو تماس حاصل فرمایید.

شهر ورخویانسک، روسیه

طبق سرشماری سال ۲۰۰۲ جمعیت شهر ورخویانسک روسیه حدود ۱۴۳۴نفر بوده است که به سختی در قلب بیابان سیبری و در صد کیلومتری قطب شمال زندگی می‌کنند. این شهر ابتدا در سال ۱۶۳۸میلادی به عنوان یک قلعه ساخته شد و به عنوان منطقه‌ای مرکزی در پرورش گاو، معدن‌های طلا و قلع به حیات خود ادامه داد. ورخویانسک که برخی آن را سردترین نقطه دنیا می‌دانند ۹ ماه از سال کاملاً پوشیده از برف است و در ۳ ماه دیگر هم بسیار سرد است. همچنین در نیمه دوم سال در هر ۲۴ ساعت فقط ۵ ساعت، روز است و بقیه را در تاریکی به سر می برد. متوسط دمای این شهر در زمستان ۴۷- درجه سانتیگراد است. هر چند در گذشته از این شهر به عنوان تبعیدگاه استفاده می شده است ولی در حال حاضر تبدیل به منطقه گردشگری شده است و شما می‌توانید به آن سفر کنید. برای حضور در این منطقه باید پالتوی خز و لباس ها خیلی گرم بپوشید.

 

ورخویانسک یکی از سردترین شهرهای جهان
شهر ورخویانسک در قلب سیبری در روسیه
ورخویانسک یکی از سردترین شهرهای جهان
تصویر خیابانی در شهر ورخویانسک

خرید بلیط هواپیما روسیه

 اویمیاکن، روسیه

برخلاف نظر مردم ورخویانسک که ادعا می‌کنند که در سردترین شهر نیم‌کره شمالی زندگی می‌کنند، ساکنین اویمیاکن (Oymyakon) دمای منفی ۹۰ درجه سانتیگراد در تاریخ ۶ فوریه سال ۱۹۳۳ را به خوبی به یاد می‌آورند. این شهر حدود ۵۰۰ تا ۸۰۰ نفر جمعیت دارد و فاصله‌ای در حدود سه روز رانندگی تا شهر یاکوتسک دارد. اویمیاکون در شرق شهر شهر یاکوتسک در جمهوری یاقوتستان روسیه قرار دارد و در فاصله ۹۳۰ کیلیومتری آن قرار دارد. متوسط دما در این شهر حدود ۵۰ درجه سانتیگراد زیر صفر است. این شهر بین دو کوه قرار گرفته است که باعث می شود جریانات هوای سرد از آن دیرتر خارج شوند.

مطالب مرتبط
زمین این شهر همیشه یخ زده است به همین دلیل قابل کشاورزی نیست و تنها راه امرار معاش در آن دامداری و شکار است. مواد غذایی این روستا به طور کلی توسط یک فروشگاه تأمین می شود و افراد فقط برای امور ضروری از خانه بیرون می آیند. این روستا از ۲۴ ساعت از شبانه روز در زمستانها فقط ۳ ساعت روشن است ولی در تابستانها این عدد به ۲۱ ساعت می رسد. گوشت ماهی یخ زده یکی از اصلی ترین غذاهای این مردم است.

اویمیاکن از سردترین نقاط دنیا
اویمیاکن یکی از سردترین شهرهای دنیا
اویمیاکن
خانه ای در اویمیاکن سردترین نقطه دنیا
برای خرید بلیط هواپیما و دریافت ویزا می توانید از طریق شماره ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ با کارشناسان فلاوینگو تماس حاصل فرمایید.

 یاکوتسک، روسیه

مردم دنیا این شهر را به عنوان سردترین شهر دنیا می‌شناسند. کم‌ترین دمایی که در قطب جنوب ثبت شده با کم‌ترین دمایی که در این شهر به ثبت رسیده است، اختلاف کمی دارد. از ماه سپتامبر تا ماه می متوسط دمای این شهر در زیر نقطه انجماد قرار دارد و تغییری نمی‌کند. شهر یاکوتسک در مرکز جمهوری یاقوتستان در کشور روسیه قرار دارد.  متوسط دمای هوا در این شهر حدود ۹ درجه زیر صفر است ولی روزهایی از تابستان هم ممکن است که دمای هوا به ۳۰ درجه برسد. در زمستان دمای هوای این شهر به حدود ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

امکانات رفاهی خوبی برای گردشگران در این شهر به وجود آمده است و شما برای سفر به یاکوتسک خیلی نباید نگران باشید. هواشناسی یاکوتسک هم خیلی فعال است و برای سفر خوب است که از آن دمای هوا را استعلام کنید. زندگی در یاکوتسک مخصوصاً به عنوان توریست نیاز به رعایت چند نکته دارد. شاید مهمترین موضوع این باشد که باید لباسهای ضخیم تهیه کنید و همچنین اگر در ۲۴ ساعت آینده قرار است به جایی بروید یا می‌خواهید به مکان اولیه بازگردید، به هیچ وجه نباید ماشین خود را خاموش کنید.

 

یواکوتسک یکی از سردترنی نقاط دنیا
شهر یاکوتسک سردترین شهر دنیا

 

یاکوتسک سردترین شهر دنیا
طلوع آفتاب در شهر یاکوتسک

هاربین، چین

شهر هاربین در شمال شرقی چین قرار دارد و مرکز استان هیلونگجیان است و حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر زمستان‌های استخوان سوزی دارد. سرما و یخبندان انگار جزوی از دی ان ای (DNA) این شهر است به طوری که هر سال میزبان فستیوال‌ برف و یخ هاربین است که بزرگترین نوع فستیوال برف و بخ در چین است. به طور معمول کم‌ترین دمای این شهر در ماه ژانویه بین  ۲۲- تا ۲۴- درجه سانتیگراد است. همچنین کم‌ترین دمایی که این شهر در طول زمستان به ثبت رسانده است، دمای ۴۲- سانتیگراد است.

فستیوال برف و یخ هاربین حدود نیم قرن است که هر سال برگزار می‌شود و در کنار فستیوال برف و یخ ساپورو در ژاپن، کارناوال زمستانی شهر کبک در کانادا و فستیوال اسکی نروژ از بزرگترین فستیوال های زمستانی برف و یخ در جهان است که گردشگران عمومی را می پذیرند. این فستیوال هر سال از ۵ ژانویه شروع می شود و حدود یک ماه ادامه دارد. در این فستیوال مجسمه ها و سازه های یخی که توسط گروه های مختلفی ساخته شده است به نمایش در می آید و دارای دو محوطه اصلی است. در محوطه اول که جزیره خورشید نام دارد و کنار رود  Songhua است، مجسمه ها و تندیس های یخی بسیار با شکوه قرار گرفته است و در محوطه دوم ساختمان ها و سازه های بزرگ یخی قرار دارند که با نورپردازی در شب به یکی از بهترین صحنه های زندگی هر انسانی تبدیل می شوند.

محسمه برفی در فستیوال هاربین
مجسمه برفی در بخش سرزمین خورشید- فستیوال هاربین

 

هاربین یکی از سردترین شهرهای چین
بخش سازه های یخی- فستیوال برف و یخ هاربین

 وینیپگ، کانادا

وینیپگ (Winnipeg) مرکز استان منیتوبا در کاناداست که حدود ۷۱۵٫۰۰۰ نفر جمعیت دارد و یکی از سردترین کلان شهرهای آمریکای شمالی است و  تنها 1 ساعت با مرز آمریکا با ماشین فاصله دارد. این شهر که در فلات کانادا قرار دارد، در ماه ژانویه هر سال دمایی بین ۲۰- تا ۲۲- درجه سانتیگراد دارد. شهر وینیپگ در ۲۴ دسامبر سال ۱۸۷۹ با ثبت دمای ۴۸- درجه سانتیگراد سرد ترین روز خود را تجربه کرد. به همین دلیل برخی آن را سردترین شهر کانادا می دانند. هر چند آب و هوای این شهر به صورت چهار فصل است و تابستان های گرم و شرجی دارد ولی در زمستان هم بسیار سرد و طاقت فرساست.

برای کسانی که می‌خواهند در کانادا زندگی کنند وینیپگ یک شهر ایدئال است. این شهر در بین شهرهای همجوار خود از اهمیت اقتصادی و فرهنگی بیشتری برخوردار است و در حوزه شاخص های نظم شهری و کیفیت زندگی در سطح بالایی است. به طور مثال سیستم حمل و نقل عمومی این شهر بسیار کارآمد و به هم پیوسته است و شما به راحتی می توانید به وسیله آن به هر نقطه شهر بروید. در کنار آن شبکه پیاده روی منظمی در داخل شهر وجود دارد و شما می توانید در روزهایی که هوا خوب است به بیشتر نقاط شهر به صورت پیاده، رفت و آمد کنید تا هم آلودگی زیست محیطی شهر کم شود و هم از نعمت ورزش و سلامتی برخوردار شوید. هزینه زندگی در وینیپگ نیز نسبت به شهرهای گران تر کانادا کمتر است و دانشجویان هم می توانند با قیمت مناسبی در این شهر زندگی کنند.

خرید بلیط هواپیما کانادا

 

وینیپگ یکی از سردترین شهر کانادا
وینیپگ یکی از سردترین شهرهای کانادا

 

برای مشاوره در مورد دریافت ویزای کانادا می‌توانید با شماره ۴۳۶۳۵۰۰۰-۰۲۱ و یا شماره ۰۹۱۲۲۰۴۶۲۷۶ تماس بگیرید.

سردترین شهر ایران کجاست؟

در مورد سردترین شهر ایران باید بگوییم به طور معمول شهرهای استان آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل در کنار برخی شهرهای استان کردستان معمولاً سردترین شهرهای ایران هستند. سراب و بستان آباد در آذربایجان شرقی، شهر کرد در چهارمحال و بختیاری، سقز در کردستان و بستان آباد در آذربایجان غربی معمولاً کمترین دماها را در زمستان به ثبت می رسانند. دمای ۴۸- در سقز کمترین دمایی است که در ایران به ثبت رسیده است.

خرید بلیط هواپیما شهر کرد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 نظرات
  1. آرام بیداری می گوید

    به نظر من زرینه سردترین شهر ایران است

  2. Saghandali می گوید

    سلام بستان آباد مال استان آذربایجان شرقیه نه غربی

  3. علی می گوید

    تو شهرستان سراب تف کنی یخ می بنده

  4. سیدابوالفضل موسوی می گوید

    خیرآباد زنجان و شهر سجاس خدابنده هم از شهرهای قطبی ایران هستن. هرکی باور نداره زمستون یه سری به این دو شهر استان زنجان بزنه تا بفهمه سرما یعنی چی

  5. مهدی می گوید

    سلام من خودم بچه سقزم ک واقعا زمستونای سخت و ب شدت سردی داره ولی خدمت سربازیم تو زنجان بود سرمای نفس گیری داشت سرمای خشک ینی از ده تا پتو هم رد میشه…..

Call Now Button