مطبوعات ترکیه جمعه 22 تیرماه 1403

0

شبکه تی ار تی ترکیه:

روزنامه حریت طی گزارشی تحت عنوان “اردوغان: بایستی اقدامات اسرائیل برای گسترش درگیری پایان یابد” نوشته است: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه طی سخنانی در ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است: تهدیدات و تلاش‌های اسرائیل برای گسترش درگیری‌ها باید پایان یابد. در غیر این‌صورت منطقه با درگیری‌های عمیق‌تر و حتی خطر جنگ مواجه خواهد شد.

روزنامه وطن طی گزارشی تحت عنوان “هشدار اردوغان در مورد جنگ روسیه و اوکراین در اجلاس سران ناتو” می‌نویسد: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در رابطه با جنگ روسیه و اوکراین اعلام کرده است:بی‌شک احتمال درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه نگران‌کننده است. بایستی به‌طور آگاهانه از هر نوع اقدامی که می‌تواند به این درگیری منجر شود، اجتناب ورزید. به‌نظر ما پیروی از یک موضع متوازن و راه‌حل محور مناسب خواهد بود.

روزنامه ینی شفق طی گزارشی تحت عنوان “اردوغان:سربرنیتسا را فراموش نخواهیم کرد” می‌نویسد: اردوغان ضمن اشاره به اینکه نسل‌کشی سربرنیتسا به‌عنوان لکه سیاهی در تاریخ بشریت به ثبت رسیده است اعلام کرده است: برای اینکه مظالم مشابهی دوباره در هیچ نقطه‌ای از جهان تکرار نشود، سربرنیتسا را فراموش نکرده و اجازه نخواهیم داد تا فراموش شود.

روزنامه صاباح طی گزارشی تحت عنوان “پیام واضح و روشن اردوغان به رسانه‌های گروهی آمریکا” نوشته است: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در مصاحبه با مجله نیوزویک آمریکا گفته است:  آنهایی که تصور می‌کنند می‌توانند در شمال سوریه یک دولت تروریستی تاسیس کنند، باید بدانند که این خیالی بیش نیست و هرگز عملی نخواهد شد. خواست اصلی ما این است که خاک‌های سوریه به‌طور کامل از تروریسم عاری شده و ​​به کشوری مرفه با مدیریت مردم سوریه تبدیل شود.

روزنامه استار طی گزارشی تحت عنوان “سازمان تروریستی “پ.ک.ک” نخواهد توانست از پایانی که در انتظار آن است، رهایی یابد” به نقل از منابع وزارت دفاع ملی ترکیه نوشته است: عملیات نظامی پنجه ـ قفل در شمال عراق با موفقیت و به‌شکلی برنامه‌ریزی شده، ادامه دارد. قفل در حال بسته شدن است. سازمان تروریستی “پ.ک.ک” که نیک می‌داند به پایان راه رسیده است، به نشر اخبار نادرست شروع کرده است. این‌ها تلاش‌های بیهوده است. سازمان تروریستی نخواهد توانست از پایانی که در انتظار آن است، بگریزد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button