مطبوعات ترکیه جمعه 8 تیر 1403

0

روزنامه یئنی شفق: “رئیس جمهور اردوغان: مسئولین وحشی گری در غزه در برابر قانون پاسخگو خواهند بود.”

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه با آلار کاریس رئیس‌جمهور استونی در مجتمع ریاست‌جمهوری نشست خبری مشترک برگزار کرد. اردوغان در این نشست به موضوع غزه پرداخت و گفت: “مسئولین این وحشی‌گری در غزه دیر یا زود در برابر قوانین بین المللی پاسخگو خواهند بود. به عنوان ترکیه، هر کاری که از دستمان بربیاید، انجام خواهیم داد.”

 

روزنامه خبرترک: “89 تروریست در دو هفته گذشته از پای درآمدند.”

دریادار زکی آکتورک مشاور روابط عمومی وزارت دفاع ملی در نشست خبری که در این وزارتخانه برگزار شد، گفت: “با عملیات های موفقیت آمیز انجام شده، طی دو هفته گذشته 89 تروریست در شمال سوریه و عراق از پای درآمده‌اند. به این ترتیب تروریست هایی که از اول ژانویه 2024 تا امروز کشته شدند، 1270 تن میباشند.”

 

روزنامه حریت: “اورال اوغلو اعلام کرد: فرودگاه استانبول شلوغ ترین فرودگاه اروپا است.”

عبدالقادر اورال اوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت، اعلام داشت که با توجه به آمار ترافیک هوایی برای دوره 17-23 ژوئن؛ فرودگاه استانبول با میانگین 1520 پرواز در روز، شلوغ ترین فرودگاه اروپا شناخته شده ست.

 

روزنامه صاباح: “وزیر یرلی‌کایا با همتای آلمانی خود فائسر دیدار کرد.”

علی یرلی‌کایا وزیر کشور ترکیه با نانسی فائسر وزیر کشور آلمان دیدار کرد. در بیانیه مشترک مطبوعاتی که پس از نشست روز گذشته در برلین منتشر شد، آمده است که در دیدار بین هیئت‌ها در خصوص تقویت همکاری‌ها در چارچوب وظایف دو وزارتخانه تبادل نظر شد.

 

روزنامه استار: “دو قرارداد نفت و گاز طبیعی امضا شد.”

دو قرارداد بین ترکیه و مراکش در زمینه انرژی و معدن امضا شد. خاطرنشان شد که هدف از این توافقنامه ها اجرای پروژه های مشترک در زمینه هایی مانند نفت، گاز طبیعی و معدن است. گفته شده است که ترکیه همچنین یک توافقنامه تامین مشترک در LNG و انرژی های تجدیدپذیر را پیشنهاد کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button