مطبوعات ترکیه دوشنبه پنجم شهریور 1403

0

وبسایت تی ار تی نوشت:

روزنامه صاباح طی گزارشی تحت عنوان”اردوغان: پیروزی دیر یا زود از آن مردم فلسطین خواهد بود” نوشته است: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرده است: اسرائیل علی‌رغم کلیه وحشی‌گری‌ها در غزه و جو تروری که در این منطقه ایجاد کرده ، نتوانسته است عزم مقاومت خلق فلسطین را در هم بشکند. به خلق فلسطین که با شجاعت و قهرمانی از سرزمین خود دفاع می‌کنند، یک‌بار دیگر با احترام درود می‌فرستم . از صمیم قلب اطمینان داریم که دیر یا زود به‌طور حتم پیروزی از آن برداران فلسطینی خواهد بود.

روزنامه حریت طی گزارشی ضمن اشاره به پیام مهم اردوغان در مراسم گرامیداشت 953 امین سالگرد پیروزی مالازگرد نوشته است: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه طی سخنانی در مراسم ویژه به‌مناسبت 953 امین سالگرد پیروزی جنگ مالازگرد در شهرستان آحلات استان بیتلیس اعلام کرده است: آناتولی وطن ماست. شکست بزرگی در انتظار آنهایی است که تحمل موجودیت ما در این مرز و بوم را ندارند.

روزنامه استار طی گزارشی ضمن اشاره به ارزیابی نزدیکی ترکیه و عراق در مطبوعات یونان نوشته است:  برداشته شدن قدم‌های جدید علیه سازمان تروریستی “پ.ک.ک” با قرارداد جدیدی که بین ترکیه و عراق امضا شده است، در مطبوعات به تفصیل مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

همین روزنامه نوشته است: مطبوعات یونان تحولات حاصله بین ترکیه و عراق را به‌عنوان یک تحول شگفت‌انگیز تلقی کرده و نوشتند که حضور نظامی ترکیه در عراق بازتعریف شده است.

روزنامه خبرترک طی گزارشی تحت عنوان”زلنسکی برای اجلاس صلح اوکراین به ترکیه اشاره کرد” می‌نویسد: ولودیمیر زلنسکی رئیس دولت اوکراین با اشاره به اینکه برای برگزاری دومین اجلاس صلح اوکراین در خصوص جنگ روسیه و اوکراین ممکن است، کشورهای جنوبی ترجیح داده شوند گفته است: با کشورهایی مانند: ترکیه، عربستان‌سعودی و قطر در حال ارتباط و دیالوگ هستیم.

روزنامه ینی شفق طی گزارشی ضمن اشاره به رکورد در بخش جهانگردی ترکیه می‌نویسد: ترکیه در ماه جولای از 7 میلیون و 333 هزار و 812 توریست میزبانی کرد. در بازه زمانی ژانویه الی جولای تعداد توریستهای خارجی بازدیدکننده از ترکیه با 8.27 درصد به 29 میلیون نفر رسید. بدین‌ترتیب بخش جهانگردی ترکیه به هدف میزبانی از 60 میلیون گردشگر در ترکیه یک قدم دیگر نزدیک شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button