مطبوعات ترکیه دوشنبه 9 مهر 1403

0

یورونیوز نوشت: روزنامه استار: “آنکا 3  تعادل را در منطقه متزلزل خواهد کرد! یونان از نزدیک دنبال میکند”

آنکا 3 که با اولین شلیک مهمات به شکلی دقیق به هدف اصابت کرد، مورد توجه یونان قرار گرفت. رسانه های یونانی از عبارت “یکی از پیشرفته ترین سیستم‌ها در نوع خود در منطقه” برای آنکا 3 که با ساختار بال دلتا، توجه ها را به خود جلب کرده است، استفاده کردند.

روزنامه یئنی شافاک: “T10F نفس‌ها را بند آورد: کاجیر تصاویر را به اشتراک گذاشت”

محمد فاتح کاجیر، وزیر صنعت و فناوری، پشت فرمان T10F، مدل جدید خودروی داخلی توگ که سال آینده عرضه خواهد شد، نشست. کاجیر در پست خود در حساب کاربری شبکه های اجتماعی اظهار داشت که T10F با طراحی اسپرت و 80 کیلومتر برد بیشتر نسبت به مدل فعلی شاسی بلند جلب توجه می کند.

روزنامه خبرترک: “سیستم بازرسی قطار داخلی و ملی در راه است”

عبدالقادر اورال اوغلو وزیر حمل و نقل و زیرساخت ها اعلام کرد که قصد دارند ایستگاه های بازرسی خودکار قطار را که به طور کامل توسط مهندسان ترکیه ساخته شده است، در پایان سال به بهره برداری برسانند.

روزنامه حریت: “بیانیه تورم از ییلماز معاون رئیس جمهور ترکیه”

جوت ییلماز معاون رئیس جمهور ترکیه، در مورد تورم مورد انتظار گفت: “تخمین ما در پایان سال 41.5 درصد است. انتظار داریم در دوره مشابه سال آینده، این تورم بین 20 تا 30 درصد باشد و در پایان سال آینده این رقم به زیر 20 درصد برسد.”

روزنامه صاباح: “پزشکان ترک در اوگاندا شفا میدهند.”

یک تیم پزشکی متشکل از 18 نفر که از ترکیه به اوگاندا رفته بودند، با همکاری آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه و انجمن دوستان آفریقا، طی 11 روز به صدها نفر در شهر جینجا که دسترسی آنها به خدمات بهداشتی مشکل بود، کمک و خدمات بهداشتی داوطلبانه ارائه کردند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button