مطبوعات ترکیه سه‌شنبه 6 شهریور 1403

0

وبسایت تی ار تی نوشت:‌

روزنامه حریت: رئیس جمهور اردوغان: راهپیمایی ما به سوی قرن ترکیه

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در بیانیه دیروز خود در برنامه جشن 953 سالگرد پیروزی مانزیکرت گفت: راهپیمایی ما برای “قرن ترکیه” است، امیدوارم با هدایت و نور پیروزی مانزکرت این راه را طی کنیم. ” او گفت.

روزنامه وطن: 3 تروریست خنثی شدند

در بیانیه ای که روز گذشته در شبکه اجتماعی وزارت دفاع ملی منتشر شد، آمده است که یک تروریست پ ک ک در منطقه عملیات پنجه قفل شمال عراق و 2 تروریست پ ک ک/ ی.پ.گ در منطقه چشمه صلح شناسایی و از پای در آمدند.

روزنامه صباح: موتور پیشرانه برقی ترکست 6A با موفقیت روشن شد

موتور نیروی محرکه الکتریکی که توسط توبیتاک برای اولین ماهواره ارتباطی داخلی و ملی ترکیه، Turksat 6A ساخته شده بود، با موفقیت شلیک شد.موتور تولید شده توسط مهندسان ترک به مانورپذیری Türksat 6A و افزایش عمر آن در فضا کمک می کند.

روزنامه استار: هیجان بایراکتار تی‌بی2  در منطقه

مطبوعات آفریقایی ادعای قابل توجهی در مورد پهپادهای تی‌بی‌2 ساخته شده توسط شرکت بایکار در میان گذاشتند. مطبوعات آفریقایی با اشاره بر اینکه کنیا در حال آماده شدن برای خرید بایراکتار تی‌بی2  است، مدعی شد که با عملیاتی شدن تی‌بی2ها، نقش مهمی در بهبود قابلیت‌های نظامی کشور و کمک به صلح و امنیت منطقه‌ای ایفا خواهند کرد.

روزنامه خبر ترک: محصولات دریایی در مدت 7 ماه از منطقه شرق دریای سیاه به 25 کشور صادر شد.

محصولات دریایی بین ژانویه تا جولای از شرق دریای سیاه به 25 کشور به ویژه فدراسیون روسیه صادر شد.  از صادرات 19 هزار و 339 تن محصولات دریایی طی 7 ماه، 105 میلیون و 219 هزار و 863 دلار درآمد کسب شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button