معرفی تفریحات منطقه توریستی کمر آنتالیا

0

کمر یکی از زیباترین و پرطرف‌دارترین مناطق ساحلی در آنتالیای ترکیه است که به دلیل طبیعت خیره‌کننده، سواحل شنی زیبا و آب‌های زلال دریای مدیترانه شهرت دارد. این منطقه با ترکیب متفاوت از جنگل‌، دریا و کوه‌های مرتفع، مقصدی ایده‌آل برای گردشگرانی است که به دنبال آرامش و فعالیت‌های تفریحی مثل شنا، غواصی و قایقرانی هستند. کمر همچنین با دارابودن هتل‌های لوکس، رستوران‌های متنوع و امکانات رفاهی مدرن، توانسته رضایت گردشگران از سراسر جهان را جلب کند و به یکی از مقاصد توریستی محبوب تبدیل شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با منطقه توریستی کمر و تفریحات آن بیشتر آشنا شوید.

ضمنا برای تور استانبول و آنتالیا می توانید با کارشناسان فلاوینگو تماس بگیرید.

معرفی منطقه توریستی کمر

کمر شهری زیبا در نزدیکی آنتالیا و یک مکان ایده‌آل برای استراحت است. این شهر از آب‌وهوای مدیترانه‌ای برخوردار است و به دلیل تاریخ غنی و تفریحات متنوعی که دارد در بین گردشگران بسیار محبوب است.

نزدیک‌ترین فرودگاه به مرکز شهر کمر، فرودگاه آنتالیا است که تنها ۴۰ کیلومتر به سمت شمال شرقی فاصله دارد و بهترین مسیر برای سفر به کمر است. اتوبوس و اجاره ماشین می‌تواند مسافران را در مدت کوتاهی از فرودگاه به شهر برساند. کمر فعالیت‌های بسیار متنوعی را به گردشگران ارائه می‌دهد و این منطقه را به مکانی بسیار مطلوب برای تعطیلات تبدیل می‌کند. از بازارهای کمر تا سواحل آن یک مقصد فوق‌العاده برای کاوش و تجربه است.

جاذبه های دیدنی کمر آنتالیا

دروازه هادریان

دروازه هادریان، شامل بقایای یک شهر باستانی است که در حال حاضر از آن فقط سنگ‌های باستانی مقبره‌ها و سد باستانی در منطقه‌ای به نام Olympos موجود است. همچنین دهکده کوچکی به نام Myra در لیسیا در این منطقه قرار دارد.

خلیج ککووا

خلیج ککووا یکی از مناطق پرطرف‌دار در کمر آنتالیا است که شامل آثار تاریخی و تفریحی بسیاری مثل ساختمان‌های مربوط به دوران امپراتوری روم باستان، رودخانه دالامان، پارک آبی، آکواریوم‌ها و دریاچه‌های متعدد است که بازدیدکنندگان می‌توانند لاک‌پشت‌های منحصر به فرد را در آنجا تماشا کنند.کمر آنتالیا

شهر باستانی افسوس

شهر باستانی افسوس محل قرارگیری معبد آرتمیس، یکی از عجایب هفت‌گانه جهان است و همین باعث شهرت این شهر باستانی در بین گردشگران شده است. از دیگر بناهای تاریخی این شهر می‌توان به کلیسای باکره، پاموک کاله، خرابه‌های ساختمان‌های رومی که مقبره‌ها و بناهای متعددی به نام «شهر مردگان» را در خود جای‌داده‌اند اشاره کرد.

برج ساعت

برج ساعت یک برجک بزرگ سنگی سفید در میدان آتاتورک با مناره بلند برج و نماد کمر است که از مناطق اطراف قابل مشاهده است. همچنین مناظر جالب زیادی در اطراف برج ساعت و میدان وجود دارد. در اینجا فواره‌هایی وجود دارد که هنگام شب نورانی می‌شوند که بسیار جالب است. به‌علاوه هر هفته، بازار هفتگی در میدان برپا می‌شود که می‌توانید محصولات محلی، ادویه‌جات و صنایع‌دستی ترکیه را خریداری کنید.

پارک مون لایت

پارک مون لایت یکی از پارک‌های بسیار بزرگ و محبوب این شهر و محل مناسبی برای استراحت است که گیاهان عجیب‌وغریب با تنوع بالا در آن قرار دارد. در این پارک یک زمین‌بازی کودکان با انواع جاذبه‌ها و همچنین دلفیناریوم و مراکز برگزاری کنسرت با سرگرمی‌های متنوع وجود دارد.کمر آنتالیا

پاموک کاله

پاموک کاله شامل صخره‌های سفید بکر و آبگرم به همراه استخر و چشمه‌های معدنی غنی از کلسیم است. استخر پاموک کاله در میان باغی زیبا قرار دارد و یک چایخانه در کنار آن واقع شده است. بهترین زمان برای بازدید از پاموک کاله فصل پاییز و زمستان است که هوا بسیار دلپذیر شده و از ازدحام مسافران خبری نیست.

تفریحات در کمر آنتالیا

حمام ترکی عثمانی در کمر

حمام ترکی عثمانی یک سنت قدیمی با قدمت چندصدساله است که هنوز هم در بین مردم ترکیه طرفدار دارد. در حال حاضر در حمام ترکی علاوه بر امکانات حمام به شکل قدیمی، امکانات ماساژ تخصصی و سرویس حمام ترکی به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود. در حمام ترکی عثمانی در کمر می‌توانید از تجربه سال‌ها دانش و تخصص به همراه سونا، حمام بخار، ماساژ فوم و روغن تراپی استفاده کنید و یک روز را در آرامش استراحت و به ماساژ عضلات بگذرانید.کمر آنتالیا

جیپ سافاری در کمر

اگر به دنبال تجربه یک تفریح هیجان‌انگیز هستید، جیپ سافاری در کمر بهترین راه برای افزایش آدرنالین، هیجان و سرگرمی است. آفرود در کمر آنتالیا راهی ایده‌آل برای کاوش در کوه‌های توروس و گذراندن روز در محیطی آرام و زیبا به دور از جمعیت است.

تورهای جیپ سافاری صبح شما را از هتل سوار کرده و به سمت کوه‌هایی که در ارتفاع ۱۵۰۰ متری از دریا واقع شده‌اند حرکت می‌کند. در طول مسیر توقف‌های متعددی برای بازدید از چندین مکان جالب ارائه می‌شود و اولین توقف در Kesme Bogaz برای یک استراحت کوتاه و بازدید از خرابه‌های قلعه بیزانس است.

تله‌کابین المپوس

سفر حیرت‌انگیز تله‌کابین المپوس به سمت کوه تهتالی کمر، برای هر بازدیدکننده‌ای جذاب است. در طول سفر به قله می‌توانید از مناظر خیره‌کننده دریای مدیترانه و چشم‌انداز پانوراما لذت ببرید. با حرکت از ایستگاه پایین در ارتفاع ۸۰۰ متری از سطح دریا و رسیدن به ارتفاع ۲۳۶۴ متری، این تجربه شگفت‌انگیز خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.کمر آنتالیا

غواصی در سواحل کمر

غواصی در سواحل کمر آنتالیا که در امتداد سواحل مدیترانه ترکیه قرار دارند، تجربه‌ای جذاب را در زیر امواج می‌توانید داشته باشید. در تور غواصی می‌توانید شگفتی‌های زیر آب دریای مدیترانه را مشاهده و فرصتی منحصر به فرد برای کاوش در خلیج خیره‌کننده کمر با یک قایق را  که آن را تجربه کنید. تور غواصی سواحل کمر برای افراد مبتدی و حرفه‌ای با امکانات و تجهیزات مناسب فراهم شده است.

تجربه خرید فوق‌العاده در کمر

خریدکردن یک فعالیت جذاب است که همه‌روزه هزاران بازدیدکننده را به خیابان‌های شلوغ مرکز شهر کمر می‌آورد. جذاب‌ترین بخش تجربه خرید در کمر، بازارهای متنوع و مراکز تجاری آن است و در حقیقت، بسیاری از گردشگران بیشتر به‌خاطر بازارهای آن به مرکز شهر می‌روند. گردشگران می‌توانند طیف گسترده‌ای از کالاها، جواهرات ترکی، لباس‌های برند و صنایع‌دستی محلی را با قیمت مناسب پیدا کنند.

سواحل زیبا و محبوب کمر آنتالیا

سواحل زیبا و محبوب کمر آنتالیا تنها چند قدم با مرکز شهر فاصله دارند. باوجوداینکه این سواحل شنی نیستند، اما سواحل سنگی هم‌مکان‌های فوق‌العاده‌ای برای تفریح هستند. این سواحل اولین جاذبه توریستی در مرکز شهر کمر هستند و دلیل اصلی این که کمر به عنوان یک مقصد تعطیلات مطرح می‌شود، همین سواحل زیبا است.

حرف آخر

کمر آنتالیا با طبیعت بکر و امکانات رفاهی مدرن، جایگاه ویژه‌ای در بین گردشگران به دست آورده است. این منطقه با سواحل زیبا، آب‌های فیروزه‌ای و مناظر کوهستانی، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند. هتل‌های لوکس، رستوران‌های باکیفیت و امکانات متنوع تفریحی مثل غواصی، شنا و بسیاری موارد دیگر، کمر را به مقصدی پرطرف‌دار برای تعطیلات خانوادگی تبدیل کرده است.

 

منبع: الی گشت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button