نزدیک به نیمی از بریتانیایی‌ها نظر مثبتی درباره مهاجران ندارند

0

بسیاری از مردم بریتانیا، افزایش میزان مهاجران را دارای تاثیرات منفی می‌دانند.

به گزارش «اسکای‌نیوز»، در یک نظرسنجی درباره مهاجرت، 43 درصد پاسخگویان دیدگاهی منفی درباره پیامدهای افزایش مهاجران داشته‌اند درحالی که 35 درصد معتقدند مهاجران تاثیرات مثبت در اقتصاد و جامعه دارند.

در همین حال پاسخگویان به این نظرسنجی تازه در لندن و اسکاتلند، نگرش بهتری نسبت به مهاجران داشته‌اند. از نظر سنی، جوان‌ترها بیشتر با مهاجران همسویی داشته‌اند، 54 درصد گروه سنی 18 تا 24 سال نظر مثبتی درباره تاثیرات مهاجران بر اقتصاد و جامعه داشته‌اند، درحالی که 58 درصد جمعیت بالاتر از 65 سال، نقش مهاجران را منفی ارزیابی می‌کردند.

تفاوت دیدگاه‌های زنان و مردان در این نظرسنجی هم کاملا آشکار است؛ مردان بیشتر از زنان تاثیرات اقتصادی مهاجران را برای بریتانیا سودمند می‌دانند. کسانی که نظر مثبتی نسبت به مهاجرت دارند می‌گویند کاهش تعداد مهاجران می‌تواند نظام بهداشتی، دانشگاهی و خدمات اجتماعی را دچار مشکل کند ولی در عین‌ حال اگر تعداد مهاجران کاهش یابد اثر مثبتی بر مشکل مسکن و افزایش بی‌رویه قیمت مسکن خواهد داشت.

در آستانه انتخابات سراسری در بریتانیا موضوع افزایش مهاجران در سالهای اخیر به ویژه مهاجران غیرقانونی به یکی از مهمترین موضوعات چالش‌برانگیز برای دو حزب رقیب محافظه‌کار و کارگر بدل شده است.

در این نظرسنجی 52 درصد از پاسخگویان گفته‌‌اند که درباره سیاست‌های حزب کارگر در زمینه مهاجرت تردید دارند و در مقابل، 49 درصد گفته‌اند به سیاست محافظه‌کاران در این باره اعتمادی ندارند.

با این حال 69 درصد پاسخگویان می‌گویند حزب راست افراطی اصلاح بریتانیا (رفرم یوکی) به رهبری نایجل فراژ، خلاف دو حزب کارگر و محافظه‌کار شعار و سیاست عملی‌ یکسان و صادقانه‌ای درباره مهاجران دارد.

حزب رفرم یوکی خواستار توقف مهاجرت، سخت‌‌تر شدن شرایط اقامت و تابعیت و همچنین اخراج فوری مهاجران غیرقانونی و پناهجویان است. براساس نظرسنجی‌های اخیر حزب رفرم یوکی ممکن است به 15 درصد آرا دست یابد که یک پیشرفت مهم برای راست‌گرایان افراطی در بریتانیا به حساب می‌آید.

در همین حال حزب کارگر با 42 درصد، در مقابل 21 درصد برای حزب محافظه‌کار، همچنان در نظرسنجی‌ها پیشتاز است.

در سالهای اخیر پس از برگزیت، روند مهاجرت از کشورهای آسیایی و خاورمیانه به ویژه هند به بریتانیا افزایش چشمگیری یافته است. این درحالی‌ست که برخلاف وعده‌های حزب محافظه‌کار از میزان مهاجران غیرقانونی و پناهجویان به بریتانیا کاسته نشده است.

افزایش تورم و کاهش ارزش برابری پوند و مشکلات اقتصادی پس از برگزیت، همه‌گیری کرونا و جنگ اوکراین، سبب کاهش قابل توجه رشد اقتصادی بریتانیا و فقیرتر شدن طبقه کارگر و همچنین افزایش فشار اقتصادی بر روی طبقه متوسط شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button