10 اشتباهی که گردشگران در پاریس مرتکب می شوند!

0

وقتی به پاریس می روید باید چند نکته مهم را رعایت کنید تا دچار مشکل نشوید. در این مطلب 10 نکته ساده و مهم را خواهیم گفت که معمولاً گردشگران به دلیل عدم توجه به آنها دچار مشکلاتی می شوند که شیرینی سفر آنها را کمرنگ می کند. ضمناً برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید راهنمای سفر به پاریس را مطالعه کنید.

1- سلام نکردن هنگام ورود به فروشگاه یا رستوران

پاریسی ها مردمان با فرهنگی هستند و به آداب معاشرت اهمیت می دهند. اگر وارد یک فروشگاه شوید و مستقیماً  از فروشنده در مورد کالاها بپرسید حتما به شما نگاه خوبی نخواهند کرد. برای سلام کردن در روز از واژه bonjour و در شب از واژه bonsoir استفاده کنید.

2-منتظر ماندن برای دادن رسید هزینه ها در رستوران

در پاریس هیچگاه بدون اینکه قبض هزینه های رستوران را بخواهید قبض را برای شما نخواهند آورد و این کار را نوعی بی احترامی به مشتری قلمداد می کنند. بنابراین باید حواستان باشد وقتی که غذای خود را میل کردید و زمان لازم را برای این کار صرف کردید خیلی مودبانه، قبض هزینه ها را از گارسن یا متصدی رستوران بخواهید تا آن را برای شما بیاورند.

3- فراموش کردن رزرو قبلی در رستوران ها

اکثر رستوران های معتبر پاریس نیاز به رزرو قبلی دارند. رزرو برخی در شب قبل و برخی دیگر یک هفته یا یک ماه جلوتر است. در هر صورت، مهم است که نام خود را در لیست رزرو رستوان قرار دهید. سالن های غذاخوری در پاریس به‌طور قابل توجهی کوچک‌ هستند و برخلاف شهرهای آمریکایی مانند لس‌آنجلس یا نیویورک، مدیران آن‌ها علاقه‌ای به جابجایی میزها برای افزایش مهمانان ندارند

و بشتر وقت خود را برای درست کردن غذای خوشمزه و افزایش کیفیت غذا صرف می کنند. بهتر است بدانید که به طور کلی  بازه زمانی بین ظهر تا ساعت 2:15 برای ناهار و بازه زمانی 7 بعد از ظهر تا ساعت 10:30 شب برای شام در نظر گرفته می شود. اگرچه رستوران‌ها و کافه‌های تمام وقت هم در پاریس وجود دارد و این رستوران ها با تابلوهایی که نوشته است: خدمات ادامه دارد، مشخص می شوند.

4-سفر به پاریس در دسامبر و آگوست

اگر برای صرف غذا در یک مکان خاص یا خوردن غذای یک سرآشپزی خاص به پاریس سفر می‌کنید، بهتر است در در ماه آگوست یا دسامبر که بسیاری از رستوران‌ها برای تعطیلات بسته می‌شوند، از سفر به پاریس خودداری کنید. اگر اولین بار است که به پاریس می روید یا خوردن شیرینیجات برای شما اهمیت ندارد، سفر به پاریس در این دو ماه برای شما خوب است چون بناهای تاریخی، موزه ها و پارک ها باز هستند اما، به طور کلی، شهر در این دو ماه فضایی آرام و ساکتی دارد. البته، به لطف المپیک 2024، آگوست امسال شلوغ تر از حد معمول خواهد بود، اگرچه همه چیز باید تا پایان ماه آرام شود.

صحنه از پاریس در ماه ای دسامبر و آگوست

5-خوردن قهوه در کافه های معمولی

حتما تا به حال متوجه شده اید که غذا خوردن در قرانسه بخش مهمی از زندگی است. شاید رویای شما هم این باشد که از پاریس دیدن کنید و روی یکی از آن صندلی های حصیری رو به خیابان بنشینید و در یک کافه، غذا یا قهوه سفارش دهید. اما باید دو نکته را بدانید: اول اینکه سیگار کشیدن در تراس ها و کنار خیابان همچنان مجاز است، پس باید انتظار داشته باشید موقع سفارش دادن و غذا خوردن، دود سیگار را هم تجربه کنید! بنابراین خوردن قهوه هم در چنین مکان هایی خوب نیست. چس بهتر است نوشیدنی سفارش دهید و اگر به دنبال قهوه مرغوب هستید باید به کافی شاپ های جدیدتر بروید که اکنون در پاریس زیاد شده اند!

کافه در پاریس

6-خرید باگت به جای نان سنتی

حواستان باشد در نانوایی ها، به جای نان باگت، نان سنتی بخرید. داخل باگت، سفید است و می تواند با هر ماده ای درست شود و اغلب به صورت انبوه تولید می شود، بنابراین چندان خوشمزه نیست. نان سنتی فقط می تواند حاوی آرد، نمک، آب و مخمر باشد و معمولاً به صورت دستی در محلات پاریس درست می شود. این نان ها بسیار خوشمزه تر است. اگر خوش شانس باشید که یکی را مستقیماً از تنور بیرون بیاورید و بخورید شاید دیگر در مسیر رسیدن به مقصد، چیزی دیگری نخورید.

7-خوردن و نوشیدن در هنگام راه رفتن

خوردن یا نوشیدن در حال حرکت کاریست که بسیار کم از پاریسی ها سر می زند. تنها چیزی که مردم در حال راه رفتن در خیابان ممکن است بخورند یک ساندویچ یا نان باگت است. خوردن سیب یا موز در خیابان هم ممکن است باعث تمسخر مردم شود. غیر از این باید بدانید که بایدها و نبایدهای خاصی در سر میز غذا وجود دارد مانند روش های مناسب برای برش پنیر یا ریختن نوشیدنی. ضمناً اگر می خواهید یک همبرگر یا تکه ای پیتزا را با دستان خود بخورید. آنها را با چنگال و چاقو برش دهید.

8-دست زدن به اجناس فروشگاه ها بدون اجازه

وقتی در فروشگاه های پاریس پرسه می زنید نباید به اجناس دست بزنید. چون با این حرف فروشنده مواجه می شوید: ne touchez pas! به خصوص در بازارهای مواد غذایی،حتماً قبل از خرید هر چیزی باید با هماهنگی فروشنده به آن دست بزنید. همین قانون در هر یک از بازارچه های آخر هفته که در محلات پراکنده هستند، حاکم است.

9-خرید بلیط یک هفته ای و دور انداختن بلیط مترو

در پاریس طیف وسیعی از گزینه‌های مختلف برای بلیط مترو در دسترس است، از جمله بلیط‌های کاغذی یک سفری و بلیط های طولانی‌مدت که می‌توانید برای مدت یک هفته، دوباره آنها را شارژ کنید.

اگر قصد حضور کوتاه مدت در فرانسه را دارید بهتر است از بلیط های کاغذی استفاده کنید و البته حواستان باشد که بلیط خود را تا ایستگاه مقصد نگه دارید تا به مأموران نشان دهد که هزینه سفر خود را پرداخت کرده اید.

باید بدانید که بسیاری از مکان های معروف پاریس به قدری به هم نزدیک هستند که بهتر است برای بازدید از آنها پیاده روی کنید و از جاذبه های موجود در طول مسیر لذت ببرید. اگر می خواهید در دراز مدت در پاریس باشید و یا در مقطع کوتاهی به طور منظم به مکان خاصی، رفت و آمد داشته باشید، در این صورت استفاده از بلیط های اعتباری مقرون به صرفه واهد بود.

10-گرفتن تاکسی در وسط خیابان

اگر علاقه ای به پیاده‌روی یا سوار شدن به مترو ندارید سرویس دهی خودرو در همه جای پاریس وجود دارد. تاکسی‌های رسمی با عبارت “Taxi Parisien” یا “G7” بر روی آنها مشخص هستند و ایستگاه‌های تاکسی مشخصی وجود دارد که می‌توانید از آنجا سوار شوید و به نقاط مختلف بروید. اپلیکیشن اوبر که چیزی شبیه اسنپ یا تپسی در ایران است هم به طور گسترده در پاریس مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین می توانید از هر کجا که هستید یک ماشین را از اوبر بگیرید. کرایه های پاریس بسته به مقصد و طول مسیر متغیر است، اما نرخ ها از فرودگاه همیشه یکسان است: از فرودگاه شارل دوگل تا محدوده سمت راست پاریس 56 یورو و تا محدوه سمت چپ 65 یورو است. همچنین از فرودگاه اورلی، 36 یورو تا محدوه چپ و 44 یورو تا محدوه راست پاریس، از شما دریافت خواهند کرد.

منبع: travelandleisure.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button