11 کار جذابی که می توانید در سفر به سریلانکا انجام دهید

0

سریلانکا سرزمین جاده های دیدنی خیره‌کننده و حیات وحش عجیب و غریب است. غذاهای تند و لذیذ و آفتاب سوزان هم از ویزگی های خاص این کشور است. در این مطلب 11 کار جذابی که در سفر به سریلانکا باید انجام دهید آورده شده است. شما می توانید تور سریلانکا را در فلاوینگو رزرو کنید.

1-گشت نیم روزه در شهر کلمبو

سفر به سریلانکا بدون بازدید از کلمبو ناقص است. در کلمبو حتما باید از مکان‌های شاخص و کلیدی مانند ساختمان پارلمان قدیمی، معبد بودایی ویهارا و کلیسای جامع سنت لوسیا دیدن کنید.

2-سفر با قطار در داخل سریلانکا

فراموش نشدنی ترین و دیدنی ترین راه های داخلی در سریلانکا بدون شک راه آهن است. شبکه ریلی سریلانکا در ابتدا توسط بریتانیایی ها برای حمل چای ساخته شده بود ولی برای شما پنجره بزرگی را به سمت جذابیت های فرهنگی، تاریخی و دیدنی سریلانکا باز می کند. سفر با قطار از شهر کندی به نقاط مختلف سریلانکا،

با عبور از مزارع چای سبز زیبا، روستاهای دورافتاده و مسیرهای کوهستانی، جذابیت زیادی برای شما خواهد داشت. در میان تپه‌های سریلانکا مقاصدی مانند نووارا الیا و هاتون یکی از زیباترین سفرهای جهان را برای شما رقم خواهد زد.

3-از صخره شیر سیگیریا صعود کنید

در سایت میراث جهانی یونسکو صخره شیر سیگیریا (Sigiriya) که 1600 سال پیش ساخته شده است، به عنوان نمونه ای برجسته از هنر و معماری سریلانکای باستان معرفی شده است. این صخره شناخته‌شده‌ترین بنای تاریخی سریلانکا است که گردشگران و مردم محلی را سالانه به خود جذب می‌کند. هر روز صبح زود در یک صعود 60 تا 90 دقیقه‌ای مردم به سمت این قله می‌روند. قصری به نام آسمان در بالای این صخره‌ 200 متری قرار دارد. شما می توانید در راه توقف کنید تا از نقاشی‌های دیواری دیدن کنید. حتماً از مناظر پانوراما در این مکان شگفت زده خواهید شد.سیگیریا

4- تماشای گردهمایی فیل ها در پارک ملی مینریا

رویداد طبیعی مینریا که بزرگترین گردهمایی فیل‌ها در آسیاست هر ماه جولای تا اکتبر برگزار می‌شود. فصول خشک به معنای کاهش ذخایر آب برای پستانداران است، بنابراین فیل ها از راه های دور و دراز برای نوشیدن از مخزن طبیعی آب مینریا به انجا می آیند. در این رویداد تا می توانید از تماشای بازی فیل ها و نوشیدن و غذا خوردن روی چمن سبز اطراف لذت ببرید. معمولاً بیش از 300 فیل از سراسر استان های مرکزی و شمالی سریلانکا به مینریا  برای نوشیدن آب می آیند.

5- گشت سافرای در پارک ملی یالا

برای مشاهده پلنگ ها همراه با فیل ها، بوفالوها، مارها، تنبل ها، شغال ها در سریلانکا می توانید وارد یک گشت هیجان انگیز سافاری در پارک ملی یالا شوید. به کمک یک راهنما می توانید حیات وحش متنوع سریلانکا را کشف کنید و در طول سفر خود از صبحانه و ناهار محلی سریلانکا لذت ببرید.

6-موج سواری و ماهیگیری در خلیج آروگام

اگر اهل موج سواری هستید، خلیج آروگام مکانی جذاب برای شماست. امواج خلیج آروگام هم برای مبتدیان و هم برای موج سواران با تجربه ایده آل هستند. ضمناً ساحل زیبای این منطقه با مزرعه بادام‌زمینی را به هیچ وجه از دست ندهید. اینجا هم یک نقطه جذاب برای موج‌سواری است و همچنین  پر از قایق‌های ماهیگیری رنگارنگ است که می توانید ساعتها در آنها ماهیگیری کنید!

7-بازدید از کلمبو و نگومبو

نقاط برجسته ساحل جنوبی سریلانکا را حتماً در برنامه سفر خود بگنجانید. از قلعه هلندی استعماری گال دیدن کنید و در امتداد باروهای آن قدم بزنید و در مسیرهای سنگفرش شده  آن پرسه بزنید. از ماسک‌سازی سنتی در آمبالانگودا بازدید کنید و از قایق‌سواری مهیج در رودخانه مادوگانگا لذت ببرید.

8- غواصی و بازدید از ماهی های استوایی در جزیره کبوتر

جزیره کبوترها در شمال شهر ترینکومالی واقع شده است و یکی از زیباترین سواحل شنی سریلانکا است. نام این جزیره از کبوترهایی گرفته شده است که در آن زندگی می کنند. شما می‌توانید با بالا رفتن از صخره‌های این جزیره، آنها را در مسیر ببینید. اما لذت واقعی برای بازدیدکنندگان این جزیره، فرصت غواصی در کنار ساحل و همچنین دیدن تعداد زیادی ماهی استوایی در میان مرجان های خیره کننده است.

9-عبادت مقدس سریلانکایی ها را تجربه کنید

جشنواره ای به نام  اسالا پراهرا (Esala Perahera) که به عنوان جشنواره دندان هم شناخته می شود هر ماه جولای یا اوت در شهر کندی سریلانکا برگزار می شود. با غروب آفتاب، خیابان‌های شهر کندی با تماشاگرانی که مشتاق تماشای یکی از تماشایی‌ترین راهپیمایی‌های جهان هستند، پر می شود. این رویداد الهام‌بخش شامل صدها رقصنده‌ آتش، طبل‌زنان، فیل‌هایی با شنل‌های جواهری، حاملان پرچم و … است. در پایان این مراسم، آیین ورود به آب در رودخانه به انجام می رسد که سریلانکایی ها معتقدند که این آب مقدس است و شر را از بین می برد.جشنواره دندان سریلانکا

10- از درمان آیورودا لذت ببرید

اگر فعالیت‌های زیاد و هوای گرم سریلانکا شما را اذیت کند می تواند با درمانی به نام آیورودا که در سریلانکا معروف است خود را بسازید! یوگا، مدیتیشن، حمام های گیاهی، توصیه های غذایی و ماساژ، همه بخش های اصلی سیستم درمان آیورودا هستند. این سیستم، یکی از قدیمی ترین سیستم های دارویی و درمانی جهان است که بر اساس حکمت باستانی سریلانکا شکل گرفته است. یکی از معروف‌ترین درمان‌های آیورودا، شیرودهارا است که شامل ریختن روغن گیاهی گرم روی ناحیه «چشم سوم» در پیشانی است. برای درمان و پاکسازی بیشتر ذهن و بدن، می‌توانید از طیف گسترده‌ای از ماساژها، از جمله روغن کامل بدن، پودر یا ضماد داغ استفاده کنید.

11- دیدن قلعه گال در سواحل بنتوتا از دست ندهید

سواحل جنوب غربی سریلانکا نقاط جذابی برای کاوش و سفر دارد. دیدن لاک‌پشت‌های در حال انقراض، گرفتن عکس از ماهی‌گیران و کاوش در قلعه گال که در فهرست یونسکو قرار دارد لحظات زیبایی را برای شما رقم خواهد زد. شما همچنین می توانید از ناهار در یک رستوران محلی لذت ببرید و قبل از بازگشت به کلمبو در ساحل بنتوتا استراحت کنید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button