۱۰ راه پس انداز کردن پول برای سفر

0

خیلی از مردم از ما می‌پرسن که چه جوری ما رویاهای سفرمون رو به واقعیت تبدیل می‌کنیم و لابد پیش خودشون فکر می‌کنن که ما یا خیلی خوش­‌شانسیم یا ثروتمند. خب ما قطعا ثروتمند نیستیم و شانس هم نقش زیادی در حقیقت بخشیدن به رویاهای ما نداره. ما برای هر چیزی که در زندگیمون می‌خوایم، باید کار کنیم. متاسفانه اینجا هیچ سرویسی، رایگان نیست. ما هر دو نفرمون، تصمیم گرفتیم که اولویت زندگی مشترک‌مون، سفر کردن باشه و برای اینکه این اتفاق عملی بشه باید در مخارج دیگه زندگیمون گذشت و فداکاری کنیم.

خوشبختانه، هر دوی ما هنر صرفه‌جویی رو خوب یاد گرفتیم، اجازه بدین که بهتون بگم که این کار قطعا یک هنره و هر کسی نمی‌تونه این کار رو انجام بده. ما یک زندگی بی زرق و برق داریم و کمتر از لوازم و لباس‌های نو استفاده می‌کنیم؛ این‌ها همون چیزایی هست که به نظرمون غیر‌ضروری می‌آد.

اگه تو خونه نشستی و فقط حقوق ماهیانه‌ات رو چک می‌کنی و به این فکر می‌کنی که بقیه آدم‌ها چطوری برای سفرهاشون پول پس‌انداز می‌کنن؛ ما اینجا بهتون چند راه‌حل برای پس‌انداز کردن پول اون هم برای سفر پیشنهاد می‌کنیم؛ با عالی‌گشت همراه بشید.

چطور برای سفر پول پس‌انداز کنم؟

۱تعیین بودجه

در درجه اول یک صفحه در اکسل یا ازاین‌دست برنامه‌ها درست کنید و هر خرید کوچیک یا پرداختی رو در اون بنویسید و مرتب پیگیری کنید. این کار رو تا یک الی دو ماه تکرار کنید تا بفهمین پول‌تون بیشتر کجا خرج می‌شه. این کار، دیدِتون رو، باز می‌کنه به‌طوری‌که می‌تونید آگاهانه تصمیم بگیرین که چطور عادت‌های خرج کردن‌تون رو تغییر بِدید.

۲فروش اجناس

یک نگاه به کمد، گاراژ و جعبه‌هاتون بندازین تا وسیله‌هایی که ازشون استفاده نمی‌کنین و دیگه لازم‌شون ندارین رو پیدا کنین. همین‌طور می‌تونین حراج بزنین و هم  به‌صورت آنلاین در سایت amazon،Ebay یا craigslist اونها رو بفروشین. این‌جوری می‌تونین با فروش همین چیزهایی که نمی‌خواین، پس‌اندازتون رو به‌طور چشمگیری افزایش بدین.

۳خرید نکردن

شاید خرید نکردن به‌نظر ساده بیاد! اما یه محدودیت بزرگیه، مخصوصا اگه عادت داشته باشی که همیشه لباس و وسیله‌های جدید بخری؛ پس این‌بار اگه خواستین یک چیزِ جدیدی بخرین از خودتون بپرسین که آیا واقعا لازمش دارین؟ به احتمال زیاد جواب‌تون «نه» هست؛ بنابراین زمانی که می‌خواین یک وسیله‌ای بخرین، سعی کنین دست دوم بخرید یا اگه چیزی خراب شده بود اول به فکر تعمیر کردنش باشین.

۴محدود کردن سرگرمی

دعوت کردن دوستان به‌جای بیرون رفتن، پیدا کردن سرگرمی­‌هایی رایگان یا حتی رفتن به جاهایی که بعضی روزها ورود به اونجا رایگانه، قطعا مواردی هستن که برای انجام‌شون پول زیادی صرف نمی‌شه.

۵پیدا کردن بالاترین نرخ بهره

تحقیق کنید و یک حساب پس‌انداز با سود بالا باز کنید؛ حسابی که نیازی به پرداخت کارمزد یا مالیات و عوارض نداشته باشه، در بسیاری از بانک‌ها، خدماتی برای حساب جاری و پس‌انداز رایگان ارایه می‌کنن.

۶انتقال خودکار به حساب پس‌انداز

وقتی‌که می‌فهمین بودجه شما و مقدار واقعی که می‌تونید پس‌انداز کنید چقدره، شما می‌تونین به‌وسیله سیستم خودپرداز بانک‌تون هر ماه یا هر دو هفته یه بار، مبلغ مورد نظرتون رو واریز کنید.

۷صرفه‌جویی در تسهیلات زندگی مثل آب و برق

از شر تلویزیون خلاص بشید! چراکه باعث می‌شه در معرض تبلیغات قرار نگیرین و از طرفی هزینه قبضِ برق‌تون پایین بیاد. چیزی که من نمی‌تونم بدون اون زندگی کنم اینترنته، اگه خیلی براتون مهمه، تعداد زیادی سایت هستن که می‌تونین فیلم یا برنامه­‌های تلویزیونی رو آنلاین ببینید. کتابخونه‌ها منبع بزرگی هستن که به‌صورت رایگان، دی وی دی اجاره می‌دن. البته ما نمی‌خوایم بگیم که کلا از برق استفاده نکنید؛ اما چند روش رو برای کم کردن هزینه قبض برق‌تون پیشنهاد می‌دیم.

  • لباس‌ها رو در تابستون خارج از خونه خشک کنید.
  • زمانی که از چراغ‌ها استفاده نمی­‌کنید، اونها رو خاموش کنید.
  • از سیستم گرمایشی ماشین ظرفشویی استفاده نکنید یا ظرف­‌ها رو با دست بشویید.
  • لامپ CLF نصب کنید.

۸– تهیه یک لیست برای خرید و پایبندی به آن

شروع به خوردن غذاهای سالم­‌تر کنید؛ مثلا غذاهای خام، هم ارزون‌تر هستن، هم سالم‌تر؛ شما با این کار نشون می‌دید که به سلامتی خودتون بیشتر توجه می‌کنید. برای وعده‌های غذایی‌تون به حراجی­‌های خواربار فروشی برید و زمانی که غذا می‌پزید، به اندازه کافی بپزید یا باقی اون‌رو برای غذای محل کارتون ببرید. ما عمده  کالاهایی که نیاز داریم رو از سایت Amazon می‌خریم؛ این سایت بهترین قیمت‌ها رو داره و احتیاجی به پرداخت حق عضویت نیست.

۹هدیه دادن

لازم نیست که برای هدیه دادن حتما یک جنس یا یک وسیله‌ بخرید؛ شما می‌تونید یک هدیه بدید که دست‌ساز باشه یا حتی می‌تونید به جای هدیه دادن به دوست‌تون خدماتی رو که لازم داره بهش بدید.

۱۰اشتراک و حق‌عضویت

از شر عضویت‌ در مجله‌ها خلاص بشید! شما بدون اونها هم می‌تونید زندگی کنید. همین‌طور می‌تونید به‌جای اینکه باشگاه برید، راه برید یا موج‌سواری و دوچرخه‌سواری کنید؛ این کارها خیلی باحال‌تر و ارزون‌تره.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button