گرمای بی سابقه یونان در فصل گردشگری

0

به گزارش کجارو یونان مقصد محبوبی برای بسیاری از کشورهای اروپایی است و حالا با موج گرمای زودرس روبه‌رو شده است. در سه روز گذشته گرما در این کشور به بالای ۳۸ درجه سانتی‌گراد رسیده و منجر به تعطیلی برخی جاهای دیدنی آتن شده است.

آکروپولیس که به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری یونان شناخته می‌شود، پس از غش کردن بازدیدکنندگان در صف انتظار ورود، درهای این مجموعه را به روی گردشگران بست.

یانوپولوس، هواشناس تلویزیون دولتی یونان درباره این گرما می‌گوید:

در قرن بیستم ما هرگز پیش از ۱۹ ژوئن شاهد موج گرما نبودیم. ما در قرن بیست و یکم چندین موج گرما داشته‌ایم؛ اما هیچ‌کدام پیش از ۱۵ ژوئن نبوده است.

افزایش دما در همان هفته‌ای رخ داد که دکتر مایکل موسلی، پزشک معروف تلویزیون، در جزیره سیمی مرده پیدا شد. او در حین پیاده‌روی به‌دلیل گرما و طی مسیر اشتباه جان خود را از دست داده بود.

در نقطه دیگری از یونان، جسد بی‌جان یک گردشگر هلندی ۶۷ ساله پیدا شده است. این مرد در حال عبور از «دره میلون» (Mylon gorge) در «رتیمنون» (Rethymno) بوده که جان خود را از دست داده است. سرویس آتش‌نشانی، مرگ را در شبکه‌های اجتماعی تایید کرده است و رسانه‌های محلی گزارش دادند که او در گرما دچار نارسایی قلبی شده است.

در همان روز، رسانه‌های محلی گزارش دادند که یک گردشگر فرانسوی ۷۰ ساله در حالی جان باخته که در حال پیاده‌روی در «ساحل سیتیا» (Sitia Beach) در کرت (Crete) بوده است.

مرگ چهارمین گردشگر در روز پنجشنبه ۱۳ ژوئن، دوباره در کرت گزارش شده است. مردی ۸۰ ساله که به‌تنهایی از هتل خارج شده بود، نزدیک یک سایت باستان‌شناسی نزدیک شهر شمال شرقی «مالیا» (Malia) مرده پیدا شد.

مطالب مرتبط

تیم‌های جست‌وجو در یونان همچنان به‌دنبال سه گردشگر دیگری هستند که در حوادث جداگانه ناپدید شده‌اند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button