سه راه آسان برای جلوگیری از بیماری در سفر

مسافرت کردن به کشورهای دیگر همیشه انواعی از استرس را در وجود انسان زنده می کند؛ مانند استرس مسمومیت غذایی و ابتلا به بیماری در سفر از طریق مسافران خارجی.

شاید فکر کنید خوردن یک بطری آب معدنی پلمپ شده می تواند شما را از حالات ناخوشایند یک بیماری ایمن کند، ولی این فقط اولین اقدام برای مراقبت از خودتان است. بیش از ۷۰ درصد مسافران، مشکلات گوارشی مثل تب ،اسهال و استفراغ را در اثر خوردن غذای آلوده در سفر تجربه می کنند.

در این مقاله به سه روش برای جلوگیری از بیماری در سفر اشاره می کنیم.

سه راه آسان برای جلوگیری از بیماری در سفر

۱- میکروب ها را از خوتان دور کنید

شاید شما فرد وسواسی نباشید و بخواهید به تنهایی سفر کنید. پس حتما دستمال آنتی باکتریال با خودتان ببرید تا وقتی می خواهید جایی بنشینید، سطح مورد نظر را با آن پاک کنید. همچنین وقتی می خواهید از حمام هتل استفاده کنید، اول آن را بشویید.

مرتب از ژل های ضدعفونی کننده دست استفاده کنید یا دست هایتان را بشویید. لوازم شخصی و بهداشتی و خوراکی خود را به دیگران ندهید یا اگر می دهید، دوباره پس نگیرید. شریک شدن در قهوه ی دیگران یا قرض گرفتن رژ لب دیگران، شاید خیلی هم غیربهداشتی نباشد ولی به این نکته توجه کنید که ممکن است دیگران مثل شما در بهداشت محتاط نباشند.

۲- مراقب آب و غذای آلوده باشید

اگر بخواهید به همان شکم آرام و غذاهای محلی کشور خودتان متکی شوید، به احتمال قوی مسموم نمی شوید.نیازی به گفتن نیست ولی حتما مراقب آب هایی باشید که احتمال آلودگی آنها را می دهید. با ریختن یخ در ظرف آبتان، از آلودگی آب سفر جلوگیری کنید و مسواک زدن و شستشوی میوه ها و سبزیجات با آب جوشیده یا معدنی را فراموش نکنید.

موادی که بیشترین خطر آلودگی را به همراه دارند،عبارتند از:

  • میوه ها و سبزیجات پوست کنده و خام
  • سبزیجات پهن برگ مانند کاهو یا اسفناج
  • گوشت خام یا نیم پز
  • غذاهای دریایی، خصوصا ماهی و نرم‌تنان صدف دار خام یا نیم پز
  • لبنیات غیر پاستوریزه ،مانند: شیر
  • غذاهای دستفروشان
  • هر غذای داغی که مدتی از پخت آن گذشته و سرد شده
  • غذاهای بوفه ها و رستوران های غیرمعتبر

اصولا، هر غذایی که خام سرو شود، خطرناک است. اما خوب مسافرت است و بعضی اوقات دوست داریم خوردن غذاهای جدید را در مکان های جدید تجربه کنیم. برای پیشگیری از بیماری در این شرایط، قبل از هر وعده ی غذایی ۱ عدد قرص تراولان بخورید. حالا دیگر مجبور نیستید تمام تعطیلات تان را در حمام بگذرانید و مشغول شستشو باشید.

۳- ایمنی بدنتان را بالا ببرید

تقویت سیستم ایمنی بدن قبل از شروع سفر، یکی از راه های مبارزه با بیماری حین سفر می باشد. حتما قبل از سفر، خواب و استراحت کافی داشته باشید. غذاهای مخمر شده مانند ماست و پنیر و خیارشور بخورید که سرشار از باکتری های مفید برای هضم بهتر غذا هستند. همچنین می توانید از قرص های مکمل استفاده کنید.

آزمایش های پزشکی در اروپا و آمریکا ،نشان می دهد که ۹۰ درصد مراقبت ها برای جلوگیری از سرایت کردن باکتری هایی است که موجب تب در بدن می شوند.

بیماری در سفرسلامت سفر
نظرات (0)
نوشتن نظر