مطبوعات ترکیه جمعه 16 شهریور 1403

وبسایت تی ار تی نوشت:‌

روزنامه وطن: بازتاب دیدار تاریخی در جهان

اولین سفر عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر به ترکیه بازتاب وسیعی در کل جهان داشت. روزنامه‌ها در این زمینه نوشتند که صفحه جدیدی بین مصر و ترکیه باز شده و به موضع مشترک اردوغان و السیسی در قبال غزه اشاره کردند.

 

روزنامه خبرترک: “وزیر امور خارجه ترکیه: شخص نتانیاهو مسئول اصلی نسل کشی غزه است.”

هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه پس از دیدار با تیمکو موچونسکی وزیر امور خارجه و تجارت خارجی مقدونیه شمالی در اسکوپیه طی سخنانی درباره حملات به غزه گفت: “نتانیاهو خود مسئول اصلی نسل‌کشی است.”

 

روزنامه صاباح: تاکید پوتین به نقش مهم اردوغان در توافقنامه صلح با اوکراین

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ضمن یادآوری توافق صلحی که در سال 2022 در استانبول با اوکراین حاصل شد، گفت که رجب طیب اردوغان نقش بسیار مهمی در این زمینه ایفا کرد. پوتین با تاکید بر اینکه روسیه مذاکره با اوکراین را رد نکرد، گفت: با این حال، ما آمادگی داریم بر اساس اسناد مورد توافق و امضا شده در استانبول و نه بر اساس برخی مطالبات موقت، مذاکره کنیم.

 

روزنامه حریت: پروازهای ترکیه – مصر دو برابر خواهد شد

عبدالقادر اورال اوغلو وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه اعلام کرد که با تفاهم نامه امضا شده در زمینه هوانوردی غیرنظامی، پروازهای بین ترکیه و مصر دو برابر خواهد شد.

 

روزنامه استار: فرودگاه استانبول بین 26 آگوست تا 1 سپتامبر به شلوغ ترین فرودگاه اروپا تبدیل شد

بر اساس “گزارش هوانوردی اروپا” سازمان اروپایی ایمنی ناوبری هوایی، فرودگاه استانبول با میانگین 1494 پرواز در روز در این مدت رتبه اول را در میان شلوغ ترین فرودگاه های اروپا به خود اختصاص داده است.

 

نظرات (0)
نوشتن نظر