مطبوعات ترکیه سه‌شنبه 2 مرداد 1403

شبکه تی ار تی نوشت:

روزنامه ینی شفق: صادرات برق از ترکیه به عراق از سر گرفته شد

ترکیه صادرات برق به عراق را پس از یک وقفه 3 ساله از سر گرفت. آلپارسلان بایراکتار وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه گفت: با پروژه جاده توسعه، صادرات برق به کشور همسایه خود عراق را از سر گرفتیم و با آنها به رفاه و آرامش منطقه کمک خواهیم کرد.

 

روزنامه صباح: هفتمین کشتی به “ناوگان انرژی” ترکیه پیوست

ترکیه در حال آمادگی است تا فعالیت‌های اکتشاف و حفاری نفت و گاز طبیعی خود را که در حال حاضر با 4 کشتی حفاری و 2 کشتی تحقیقاتی لرزه نگاری، در دریا به پیش می‌برد، با هفتمین کشتی‌ای که به ناوگان خود اضافه می‌کند، به سطح بالاتری ارتقاء دهد.

 

روزنامه خبرترک: پل مرزی دوم با یونان

عبدالقادر اورال اوغلو وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه با تاکید بر اینکه با دومین پل گذرگاه مرزی که بر روی رودخانه مریچ بین دروازه های مرزی ایپسالا و کیپی ساخته می شود، ارتباط عملکردی ترکیه در مسیر سلانیک- صوفیه – برلین تقویت خواهد شد، اعلام کرد، پل به صورت 4 خطه به طول 841 متر طراحی شده است.

 

روزنامه حریت: وزیر حمل و نقل و زیر ساخت ترکیه از شکسته شدن رکورد جدید خبر داد

عبدالقادر اورال اوغلو وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه اعلام کرد: فرودگاه آنتالیا همچنان در حال شکستن رکورد است. در این فرودگاه در روز شنبه 20 جولای 2024 با 213 هزار و 161 مسافر به بالاترین تعداد مسافر در سال 2024 رسیدیم.

 

روزنامه استار: خدمات اینترنت رایگان در هواپیما

ترکیش ایرلاینز تفاهم نامه‌ای را با ترکست امضا کرد تا خدمات اینترنت رایگان و نامحدود که از پایان سال جاری شروع شده و تا دو سال دیگر تکمیل می شود را در تمامی هواپیماهای خود به مسافران خود ارائه دهد.

نظرات (0)
نوشتن نظر