مطبوعات ترکیه سه‌شنبه 3 مهر 1403

تی ار تی نوشت: روزنامه استار در گزارشی با عنوان “ترافیک دیپلماسی در خانه ترک” می‌نویسد، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به ترافیک دیپلماسی در ایالات متحده ادامه می‌دهد. رئیس جمهور اردوغان در چهارچوب تماس‌هایش در خانه ترک با کریم خان دادستان ارشد دادگاه کیفری بین‌المللی، شیخ صباح خالد الحمد الصباح ولیعهد کویت، مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران و اولاف شولز صدراعظم آلمان دیدار و گفتگو کرد.

روزنامه حریت طی گزارشی با عنوان “هاکان فیدان طی سخنانی در نشست سازمان ملل گفت،  جهان بزرگتر از پنج است” می‌نویسد، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه سخنانی در اجلاس موسوم به “آینده سازمان ملل” ایراد کرده و با تاکید براینکه، جهان بزرگتر از پنج است، گفت،  مکانیسم‌های تصمیم‌گیری در سازمان ملل باید دموکراتیک‌تر شده و ابزارهایی برای جلوگیری از قطبی‌سازی ایجاد شود.

روزنامه ینی شفق در گزارشی با عنوان “درآمد ناخالص در دفاع از 15 میلیارد دلار فراتر رفت” می‌نویسد، صنایع دفاعی ترکیه با عملکرد موفق خود در سال‌های اخیر همچنان در کانون توجه عموم قرار دارد. در حالی که درآمد ناخالص سالانه این بخش در سال 2014 بالغ بر 5.1 میلیارد دلار بود، تقریباً سه برابر شده و تا پایان سال 2023 از 15 میلیارد دلار گذشت.

روزنامه خبرترک طی گزارشی تحت عنوان‌ “رتبه اعتباری ترکیه می‌تواند در ماه نوامبر افزایش یابد” می‌نویسد، ترکیه تنها کشوری است که رتبه آن در سال جاری از سوی سه موسسه معتبر بین‌المللی رتبه بندی اعتباری افزایش یافته است، انتظار می‌رود در ارزیابی ماه نوامبر افزایش رتبه دیگری از موسسه جهانی رتبه‌بندی استاندارد اند پورز دریافت کند.

روزنامه صباح در گزارشی با عنوان ” رکوردهای پی در پی ترکیه در بخش اشتغال” ودات ایشیک‌خان وزیر کار و تامین اجتماعی ترکیه اظهار داشت، تمامی اقدامات لازم  برای رشد و ایجاد اشتغال را انجام می دهیم. وی گفت، به شکستن رکورد در بخش اشتغال ادامه می‌دهیم.

نظرات (0)
نوشتن نظر