مطبوعات ترکیه چهارشنبه 27 تیر 1403

روزنامه استار طی گزارشی تحت عنوان “اردوغان: تا زمانی‌که قتل‌عام در غزه ادامه دارد، موضع ما در قبال اسرائیل تغییر نمی‌کند” می‌نویسد: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پی اجلاس دیروز کابینه دولتی اعلام کرد: ترکیه برای وادار کردن دولت اسرائیل به آتش‌بس در غزه، هر اقدام لازم را انجام می‌دهد. تا زمانی‌که در غزه آتشبس برقرار نشده ، هرگز از اقدامات ناتو به طرفداری از ناتو حمایت نخواهیم کرد. تا زمانی‌که اسرائیل به قتل‌عام در نوار غزه و سرزمین‌های فلسطین ادامه دهد، ما نیز در موضع خود در قبال این‌کشور تجدیدنظر نخواهیم کرد.

روزنامه حریت طی گزارشی تحت عنوان”یاشار گولر: از اقدامات برای ریشه‌کن سازی تروریسم در سوریه حمایت می‌کنیم” می‌نویسد: یاشار گولر وزیر دفاع ملی ترکیه اعلام کرده است: عملیات‌های ضدتروریستی بدون وقفه ادامه دارد. سازمان تروریستی در نتیجه این عملیات‌ها به نقطه غیرقابل حرکت رسیده است. از اقدامات موثر برای ریشه‌کن ساختن تروریسم در سوریه حمایت می‌کنیم.

مطالب مرتبط

روزنامه ینی‌شفق طی گزارشی تحت عنوان” ضربه سنگین به سازمان تروریستی “پ.ک.ک” در دو منطقه” می‌نویسد: وزارت دفاع ملی ترکیه دیروز اعلام کرد: چهار تروریست منسوب به سازمان تجزیه‌طلب “پ.ک.ک ـ ی.پ.گ” که در منطقه عملیاتی سپر فرات در شمال سوریه شناسایی شده بودند و سه تروریست “پ.ک.ک” در منطقه خاکورک شمال عراق از پای در آمدند.

روزنامه صاباح طی گزارشی در رابطه با واکنش ترکیه به حمله وحشیانه اسرائیل شهر خان‌یونس نوشته است: عمر چلیک سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه اعلام کرده است: بمباران منطقه امن در خان‌یونس در جنوب غزه از سوی اسرائیل را تلعین می‌کنیم. نتانیاهو و شبکه جنایتکار آن دیر یا زود به‌دلیل نسل‌کشی و جرایم جنگی محاکمه خواهند شد.

روزنامه خبر ترک طی گزارشی می‌نویسد: صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد اقتصاد جهانی برای سال جاری را 3.2 درصد تخمین زده و انتظار رشد اقتصاد ترکیه را نیز از 3.1 درصد به 3.6 درصد افزایش داد.

نظرات (0)
نوشتن نظر