معرفی بهترین شهر اروپا برای پیاده روی / ۱۰ شهر برتر جهان برای پیاده روی کدامند؟

اگر عاشق پیاده روی در تعطیلات هستید، پیشنهاد می کنیم بازدید از شهر گرانادا در اسپانیا را از دست ندهید. خانم استیسی لیسکا در مقاله ای که برای وبسایت travelandleisure نوشته است این شهر را به خوبی برای ما و مشا معرفی کرده است:

اگر قدم زدن در داخل خیابان های مقصد و  ورود و خروج از مغازه‌ها، کافه‌ها و پارکها برایتان مهم است، بهتر است قبل از انتخاب مقصد سفر خود به اروپا، کمی بیشتر تحقق کنید. در ماه ژوئیه سال ۲۰۲۴، شرکت بیمه مسافرتی All Clear فهرست خود را از شهرهای جهان که بیشترین و کمترین پیاده روی در آنها رخ می دهد منتشر کرد. این شرکت برای تهیه این فهرست، از بیش از 240 شهر در سراسر جهان که در بین مسافران محبوب هستند بررسی های خود را به عمل آورد و از نقشه های توپوگرافی برای رتبه بندی آنها بر اساس میانگین ارتفاع و محدوده ارتفاع بین بالاترین و پایین ترین نقطه آنها استفاده کرد. سپس به هر شهر یک نمره سختی داده شد.

مطالب مرتبط

در حالی که در فهرست به دست آمده دو شهر روتردام و آمستردام هلند، به عنوان آسان‌ترین مکان‌ها برای پیاده‌روی رتبه‌بندی شدند، بر اساس یافته‌ها، گرانادای اسپانیا به عنوان هفتمین شهر دارای کمترین پیاده‌روی در جهان و کم‌ پیاده‌روی‌ ترین شهر در کل اروپا لقب قرار گرفت. در واقع این حرف به آن معناست که اگر بخواهید در اروپا از نقاط مختلف یک شهر با پای پیاده بازدید کنید گرانادا بهترین مکان خواهد بود چون شما را خسته نخواهد کرد.

این شهر که در بخش جنوبی اسپانیا واقع شده است، در ارتفاع 2241 فوتی از سطح دریا قرار دارد و  اندازه جمع و جور و خیابان‌های باریکش، آن را برای کسانی که مایل به پیاده‌روی هستند، مناسب‌تر می‌سازد. این موضوع به به خصوص در منطقه قدیمی شهر بسیار صدق می کند.

آلیسیا بنیتو، متخصص زبان و فرهنگ اسپانیایی می گوید: «گرانادا ترکیبی عالی از تاریخ، مناظر شگفت انگیز و فرهنگی بسیار سرزنده است. همچنین مردم آنجا واقعاً می دانند چگونه زندگی کنند. همه جای شهر بازارهای خیابانی جالبی وجود دارد، بارهای تاپاس دنج در هر گوشه و کنار، و نمایش های پرشور فلامنکو در ساکرومونته، حال و هوای جادویی دارد که شما را جذب می کند و رها نمی کند.»

در گزارش شرکت All Clear شهرهای ونیز، ایتالیا، نیواورلئان، کلکته، هند، کانکون، مکزیک، ابوظبی، کلمبو، سریلانکا، میامی و بانکوک همگی در بین 10 مکان برتر برای پیاده‌روی روی زمین قرار گرفته‌اند که گزینه‌های زیادی برای دیدن دنیا روی پای خود در اختیار شما قرار می‌دهند.

نظرات (0)
نوشتن نظر