خلاصه مطبوعات ترکیه 20 تیر 1403

شبکه تی ارتی نوشت: روزنامه حریت در گزارشی به نقل از اردوغان نوشته است، ما یکی از 5 کشور برتر ناتو هستیم.
براساس این گزارش، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی قبل از عزیمت به آمریکا برای شرکت در اجلاس ناتو گفت: ترکیه یکی از 5 متحد اصلی است که بیشترین کمک را به ماموریت‌ها و عملیات‌های ناتو تامین می‌کند. ما سهم خود در تقسیم بار را انجام می‌دهیم. ترکیه با فرصت‌ها و توانایی‌های خود در زمین، دریا و هوا،  در راس کشورهای ستون فقرات ناتو جای گرفته است.

روزنامه وطن طی گزارشی با عنوان “کشتار مردم فلسطین در غزه را در دستور کار قرار خواهیم داد” می‌نویسد، رئیس جمهور اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت، کشتار مردم فلسطین در غزه را که ارزش‌های مشترک ما از نظر صداقت در آن آزمایش می‌شود را در دستور کار اجلاس سران ناتو  قرار خواهیم داد.

روزنامه ینی شفق طی گزارشی با عنوان ” همه چیز در مورد ماهواره ترک‌ست 6A رو به راه است” می‌نویسد، محمد فاتح کاجئر وزیر صنعت و فناوری ترکیه اظهار داشت، پس از پرتاب اولین ماهواره ملی مخابراتی ترکیه Türksat 6A، همه چیز رو به راه است.

روزنامه استار در گزارشی تحت عنوان “دانشمندان ترکیه در واکسن تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو به یک اولین در جهان تحقق بخشیدند” می‌نویسد، در مورد واکسن بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه-کنگو تولید شده در مرکز توسعه واکسن دانشگاه کایسری ارجیس، برای اولین بار در جهان فاز 1 پشت سر گذاشته شده و مطالعات فاز 2  آغاز شد.در مطالعات فاز 2، واکسن روی داوطلبان آزمایش خواهد شد.

روزنامه صباح در گزارشی با عنوان “غول خودروسازی چینی ترکیه را انتخاب کرد” می‌نویسد، غول خودروسازی چینی BYD برای سرمایه‌گذاری در ترکیه امضا داد. این شرکت با سرمایه‌گذاری تقریبی یک میلیارد دلار، کارخانه‌ای با ظرفیت 150 هزار دستگاه خودرو تاسیس خواهد کرد. در این کارخانه 5 هزار نفر مشغول به کار خواهند شد. انتخاب ترکیه توسط BYD  برای سرمایه‌گذاری جدید خود بازتاب گسترده‌ای در مطبوعات خارجی یافت.

نظرات (0)
نوشتن نظر