مطبوعات ترکیه جمعه 29 تیر 1403

تی ار تی نوشت: روزنامه حریت: “رئیس جمهور اردوغان با دونالد ترامپ دیدار کرد”

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا و نامزد دور جدید ریاست جمهوری آمریکا تلفنی گفتگو کرد. در این نشست درباره سوءقصد علیه ترامپ و اتفاقات پس از آن بحث و تبادل نظر شد. اردوغان این ترور را حمله به دموکراسی توصیف کرد.

روزنامه استار: “اردوغان تنها رهبری است که می‌تواند بر پوتین و زلنسکی تاثیر بگذارد”

رئیس پارلمان ایرلند شان او فیرگیل به نقش فوق العاده رئیس جمهور اردوغان در تضمین صلح در اوکراین اشاره کرد. فیرگیل گفت: “اردوغان تنها رهبری است که می تواند بر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین تأثیر بگذارد.”

روزنامه خبرترک: “ترکیه اسرائیل را محکوم کرد”

وزارت امور خارجه ترکیه، کنست، پارلمان اسرائیل را که تصمیمی مبنی بر رد تشکیل کشور فلسطین گرفته بود، محکوم کرد. این وزارتخانه تاکید کرد که اسرائیل قوانین بین المللی را نقض کرده است.

روزنامه صاباح: “بازی خطرناک یونانی ها”

ترک‌های قبرس که از دهه 1960 تا عملیات صلح 20 جولای در سال 1974 به طرق مختلف تحت ظلم و ستم قرار گرفتند، درست مانند کاری که اسرائیل در آن زمان با فلسطینی‌ها کرد، در یک قطعه زمین که 3 درصداز جزیره را تشکیل میدهد، جای گرفتند. عصمت کوروک اوغلو، سفیر جمهوری ترک قبرس شمالی در آنکارا گفت: “اگر عملیات صلح 20 جولای نبود، هیچ ترک قبرسی در جزیره باقی نمی ماند و از جنایات مشابهی مانند غزه رنج می برد.”

روزنامه وطن: “فرودگاه استانبول بهترین فرودگاه جهان است”

مجله بین المللی سفر و سبک زندگی Travel and Leisure بر اساس امتیازات خوانندگانش، فرودگاه استانبول را در جایگاه اول فهرست “10 بهترین فرودگاه بین المللی جهان” قرار داد.

نظرات (0)
نوشتن نظر