مطبوعات ترکیه پنجشنبه 28 تیر 1403

وبسلیت تی ار تی نوشت :

روزنامه حریت: “تقدیر دویچه بانک از اقتصاد ترکیه”

هانس کریستین ویتوسکا، مدیر تحقیقات خاورمیانه و شرق اروپای دویچه بانک گفت که ترکیه با آغاز تغییر در سیاست های کلان اقتصادی از سال گذشته تاکنون گام بسیار مهمی برداشته است. ویتوسکا اظهار داشت که پیشروی ترکیه در ماه های اخیر کاملا مثبت بوده است.

 

روزنامه وطن: “ترکیه در حال غلبه بر ابهامات جهانی است”

مهمت فاتح کاجیر وزیر صنعت و فناوری گفت که جهان از نقطه عطف دشواری می گذرد که ناشی از تنش ها، بحران ها و درگیری ها است. وی گفت: “به عنوان ترکیه، با ثبات سیاسی قوی که در 22 سال گذشته داشته ایم و زیرساخت های تولید رقابتی که ایجاد کرده ایم، با موفقیت بر ابهامات موجود در سیستم جهانی غلبه می کنیم.”

 

روزنامه یئنی شفق: “ذخایر بانک مرکزی همچنان در حال افزایش است”

بهبود ذخایر بانک مرکزی جمهوری ترکیه ادامه دارد. مجموع ذخایر ارزی بانک مرکزی در هفته منتهی به 12 جولای، با افزایش تقریبی 5.5 میلیارد دلاری به رکورد تاریخی 153.8 میلیارد دلار رسید.

 

روزنامه صاباح: “دنیای تجارت انتظار افزایش رتبه از مودیز را دارد”

آژانس بین المللی رتبه بندی اعتباری مودیز تصمیم خود برای رتبه بندی اعتباری ترکیه را روز جمعه اعلام خواهد کرد. نمایندگان دنیای کسب و کار انتظار افزایش رتبه از سازمان را دارند. این سازمان در ژانویه چشم انداز رتبه اعتباری ترکیه را از «پایدار» به «مثبت» افزایش داد.

 

روزنامه استار: “ترکیه شریک جایگزین نیجر است”

ترکیه به عنوان یک شریک جایگزین در نیجر که نیروهای نظامی ایالات متحده و فرانسه مجبور به خروج از آن شدند، شناخته میشود.. سه وزیر از ترکیه به نیجر سفر کردند. جاذبه ترکیه ناشی از تصویر مثبت آن در منطقه، این پتانسیل را دارد که مشارکت با نیجر را بیشتر کند.

نظرات (0)
نوشتن نظر