چگونه از ۱۰ اشتباه رایج سفر جلوگیری کنیم؟

خواه اولین بار باشه که می‌خواید سفر خارجی برید یا اگر هرسال، چندین بار با تورهای خارجی ارزون یا لوکس سفر می‌کنید، باید بدونید که همگی ما دچار اشتباهاتی می‌شیم که می‌تونه باعث دردسر یا حتی خراب شدن سفر ما بشه.

خبر خوب اینه که با کمی برنامه‌ریزی، خیلی ساده می‌شه جلوی اغلب اشتباهاتی که در سفر رخ می‌ده رو گرفت. با همین روش‌های به ظاهر ساده، در سفر  می‌تونید از کل وقت خودتون لذت ببرید و در تعطیلات خوش بگذرونید.

توریست‌ها معمولا چه اشباهاتی انجام می‌دن؟

در این مقاله، ما در آژانس هواپیمایی عالی‌گشت،‌ قصد داریم به ۱۰ تا از اشتباهاتی که ممکنه شما در سفر خود مرتکب بشید اشاره کنیم.

۱. بردن بار بیش از حد

همراه بردن لباس‌های زیاد در سفر همیشه وسوسه‌انگیزه، اما چنین کاری موجب می‌شه که شما مجبور باشید چمدون‌های زیادی رو دنبال خودتون بکشید و ممکنه به خاطر اضافه‌بار، در فرودگاه جریمه هم بپردازید.  در عوض، کیف‌تون رو مثل همیشه بچینید و بعد، نیمی از لباس‌هایی را که برنامه‌ریزی کرده بودید، بیرون بیارید. شما همه اونها را نمی‌پوشید و نیازی هم نیست که شیک‌پوشی خود رو از دست بدید. شما می‌تونید در طول سفر لباس‌های خودتون رو بشویید.

۲. بررسی نکردن وضعیت آنتن‌دهی گوشی همراه

مهمه که بدونید اپراتور همراه شما چه مناطقی رو پوشش می‌ده تا از هزینه‌های رومینگ جلوگیری کنید. اگر منطقه مدنظر شما تحت پوشش نیست، دریافت داده خود را پیش از سوارشدن هواپیما غیرفعال کنید و گوشی خود را روی حالت پرواز قرار دهید (البته امکان دسترسی به داده‌ها از طریق وای فای، ممکن خواهد بود). درصورتی‌که داده‌ها برای شما مهم هستند، به فکر خرید تعرفه بین‌المللی یا خرید سیم‌کارت محلی در زمان رسیدن به مقصد خود باشید.

۳. مدنظر قرار دادن زمان بین پروازها

شرایط پروازها قابل پیش‌بینی نیستند؛ اگر یکی از آنها با تأخیر همراه باشه، ممکنه مجبور شید برای یکی از پروازهاتون بین پروازهای دیگر، به‌سرعت به یک فرودگاه ناشناس مراجعه کنید و ممکن است حتی نتونید به‌موقع برسید. بهترین کار اینه که پروازهاتون رو با فاصله زمانی مطمئنی از همدیگه رزرو کنید. اگر قصد دارید از طریق فرودگاه هیترو در لندن مسافرت کنید، حداقل۲ ساعت زمان رو برای اونجا کنار بذارید چون برای رفتن از یک پرواز به پرواز دیگه، باید از بخش‌های امنیتی عبور کنید.

۴. برداشت نکردن ارز محلی در فرودگاه

به‌محض اینکه فرودگاه رو ترک کردید، در بسیاری از کشورها، برای حمل‌ونقل یا تاکسی گرفتن به ارز محلی نیاز خواهید داشت. با استفاده از دستگاه‌های ای.تی.امِ داخل فرودگاه‌ها می‌تونید با نرخ مبادله بهتری، ارز خود رو دریافت کنید، بنابراین مقدار وجه موردنیاز خود و یا شاید مقداری بیشتر رو برای رخدادهای اضطراری در فرودگاه، تهیه کنید.

همه ما تا آنجا که ممکن است از کارت‌های اعتباری استفاده می‌کنیم، با این حال همیشه مقداری وجه نقد هم با خود به همراه داشته باشید. سر زدن به بازارهای محلی از موارد غیرقابل‌اجتناب در زمان سفر است و بسیاری از این مکان‌ها کارت اعتباری قبول نمی‌کنند.

 

۵. اطلاع ندادن به شرکت‌های صادرکننده کارت اعتباری از برنامه‌های سفر خود

 

شرکت‌های صادرکننده کارت اعتباری، تراکنش‌های خارجی رو برای جلوگیری از کلاه‌برداری مشخص کرده و ممکنه حساب شما را مسدود کنند؛ بنابراین حتماً شرکت‌های صادرکننده کارت اعتباری رو از قبل، با خبر کنید.

۶. تهیه نکردن بیمه سفر

بیمه سفر، هزینه‌های لغو پروازها رو پوشش می‌ده؛ بنابراین چنانچه به‌صورت اتفاقی نتونید به تعطیلات یا سفر کاری خود برسید، صدها دلار پول خود رو نیز از دست نخواهید داد. برخی پلن‌های بیمه‌ای، هزینه‌های پزشکی اضطراری رو نیز چنانچه بیمه خدمات پزشکیِ شما، سفرهای خارجی را در بَر نداشته باشد، پوشش می‌دهند.

۷. بررسی نکردن پیش‌نیازهای ویزا

بازگشت داده شدن در یکی از باجه‌های بررسی مدارک خارجی، موجب تحمیل هزینه و هدر رفتن زمان می‌شه و احتمالاً موجب پایان سفر شما خواهد شد. چند وب‌سایت وجود دارند که پیش‌نیازهای ویزا رو برای کشورهای مختلف لیست می‌کنند؛ بنابراین از قبل، این موارد را بررسی کنید.

۸. قرار دادن فعالیت‌های بی‌شمار یا بازدید از کشورهای بسیار زیاد در یک سفر

چنین کاری موجب محدود شدن فرصت‌های شما می‌شه و شما پیوسته مشغول جستجوی مکان‌های دیدنی و یا توجه به نکات بیان شده از سوی افراد محلی خواهید بود. خستگی مسافرت و فعالیت بیش‌ازحد می‌تونه استرس‌زا باشه. حتماً زمان استراحت رو نیز برای خود در نظر بگیرید و از بهترین فرصت‌های هر مقصد، نهایت استفاده رو ببرید.

۹. عدم نگهداری جزییات رزرواسیون‌ها

نباید برای یافتن اطلاعات خود مجبور باشید کل وسایل کیف‌‌تون رو زیرورو کنید و درعین‌حال ممکن است به پرینتر هم دسترسی نداشته باشید تا از آنها رونوشتی تهیه کنید. در صورت امکان، یکی از جیب‌های کیف خود رو به اطلاعات موردنیاز در زمان سفر، اختصاص دهید و یک نسخه الکترونیکیِ آن را نیز در گوشیِ همراه خود داشته باشید.

۱۰. عدم توجه به امن نگه‌داشتن اشیاء با ارزش

احتمالاً به‌هیچ‌وجه در زمان سفر دوست ندارید که با سرقت مواجه بشید، پس با خرید کیف‌های ضد سرقت و نگه‌داشتن وسایل الکترونیکی یا قرار دادن اشیاء باارزش در کنار خود، تا جایی که ممکنه از به سرقت رفتن آنها جلوگیری کنید.

سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان سفر ارزان

تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان تور ارزان

اشتباهات سفر
نظرات (0)
نوشتن نظر