آبی ترین آب جهان در کدام کشور اروپایی قرار دارد؟

استیسی لیسکا با مقاله ای که در آوریل سال ۲۰۲۴ برای وبسایت travelandleisure نوشته است پرده از تحقیقاتی که شرکت CV Villas در مورد آبی ترین آب های جهان انجام داده است. برداشته است. توضیحات جالب وی در مورد این آب را که در کشور آلبانی قرار دارد، بخوانید:

مطالعات زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد چقدر برای انسان  استفاده از آب در محیط زیست اهمیت دارد. این ما را آرام تر، خلاق تر و انسان های بهتری می کند. اما چرا وقتی می توانید روز خود را در کنار آبی ترین آب جهان بگذرانید، سراغ منابع آبی قدیمی بروید؟

مطالب مرتبط

برای کمک به مردم در یافتن آبی‌ترین آب‌ها، تیم پژوهشی CV Villas تصاویر بدون فیلتر نقشه گوگل برای 200 ساحل در سراسر جهان را جمع‌آوری کرد و سپس  کد رنگ RGB آن‌ها را تجزیه و تحلیل نمود و آن را با کد رنگ آبی‌ترین آبی یا همان YInMn Blue مقایسه نمود. این کد رنگ توسط دانشمندان دانشگاه ایالتی اورگان در سال 2009 کشف شد.

مطالب مرتبط

پس از انجام تمام این کارها، این تیم تحقیقاتی متوجه شد که ساحل Pasqyra (ساحل آینه) در آلبانی دارای آبی ترین آب در جهان است.

این شرکت می گوید: «ساحل Pasqyra با دریای آن تنها 12.4 نقطه از آبی YInMn فاصله دارد. این ساحل که در سراسر جهان به عنوان «ساحل آینه‌ای» شناخته می‌شود، زمانی که نور خورشید به سطح دریا برخورد می‌کند و جلوه‌ای آینه‌مانند ایجاد می‌کند، به عنوان نقطه برجسته خط ساحلی آلبانی در نظر گرفته می‌شود.

این ساحل در انتهای جنوبی کشور، درست روبه‌روی جزیره یونانی کورفو، و بین صخره‌های بزرگ قرار دارد که به محافظت از آن در برابر باد کمک می‌کند. به دلیل موقعیت نیمه دورافتاده، این ساحل تنها یک رستوران و بار دارد، اما این برای یک روز ساحلی فوق العاده کافی است. و اگرچه برای رسیدن به آنجا کمی تلاش لازم است، اما این ساحل در واقع یک جواهر پنهان است که البته هنگام بازدید از آن باید انتظار شلوغی را داشته باشید. با این حال ارزش دارد که با سفر به آلبانی به آبی‌ترین آب‌ها نگاه کنید.

بعد از ساحل Pasqyra در فهرست آبی‌ترین آب‌ها، Paralia Mpouka (لانگ بیچ) در یونان در رده دوم قرار دارد که تنها 13.6 امتیاز با YInMn Blue فاصله دارد و Kassiopi در یونان با تنها 14.1 امتیاز در رتبه سوم قرار دارد. پلاژ د لا ورنت در فرانسه و ساحل کاپوتاس در ترکیه هم در رده های بعدی قرار دارند.

با توجه به تحقیقات تیم CV Villas، هفت مکان از 30 مکان برتر برای آبی‌ترین آب‌های جهان متعلق به یونان است، از جمله دو مورد ذکر شده، ساحل Voulisma کرت، ساحل فوکی در Kefalonia، Omprogialos همچنین در کرت، Antisamos در Kefalonia و ساحل Dafnoudi.

نظرات (0)
نوشتن نظر