مطبوعات ترکیه پنجشنبه 14 تیر 1304

0

وبسایت تی آر تی: روزنامه ینی‌شفق طی گزارشی تحت‌عنوان” اردوغان با پوتین دیدار کرد: اولین هدف‌مان راه‌اندازی نیروگاه هسته‌ای آک‌کویو است” می‌نویسد: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در حاشیه بیست وچهارمین اجلاس سازمان همکاری شانگای در آستانه پایتخت جمهوری قزاقستان با ولادیمیر پوتین رئیس دولت روسیه دیدار و مذاکره کرد. اردوغان در این ملاقات ضمن اشاره به اینکه مایل است تا در کوتاه‌ترین مدت ممکنه از پوتین استقبال کند اعلام کرد: در زمینه نیروگاه‌های انرژی هسته‌ای اقدامات جدی انجام خواهیم داد. اولین هدف‌مان راه‌اندازی نیروگاه هسته‌ای آک‌کویو است.

روزنامه حریت طی گزارشی تحت‌عنوان “اردوغان به تاسیس تروریستان اجازه نمی‌دهیم” می‌نویسد: اردوغان در دیدار با پوتین اعلام کرد: ما مصمم هستیم تا به تشکیل یک تروریستان در نزدیکی مرزهای کشورمان اجازه ندهیم.

روزنامه خبرترک طی گزارشی تحت‌عنوان “تحقیقات یوفا غیرقابل قبول است” به نقل از وزارت امور خارجه ترکیه می‌نویسد: آغاز تحقیقات یوفا علیه مریح دمیرال بازیکن ملی پوش فوتبال که پس از به ثمر رساندن گل در بازی یک شانزدهم پایانی یورو 2024 ترکیه و اتریش شور و شوق خود را با علامت “بوزکورت” نشان داد، غیرقابل قبول است.

در این اطلاعیه تاکید گردید: واکنش‌های سیاسی به استفاده از یک سمبل تاریخی و فرهنگی در حین جشن و شادی در یک مسابقه ورزشی را محکوم می‌کنیم.

روزنامه استار طی گزارشی تحت‌عنوان “اورال اوغلو: شبکه پروازی ترکیه به 346 مقصد در 131 کشور رسیده است” می‌نویسد:

عبدالقادر اورال اوغلو وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه اعلام کرده است: در حالی‌که پروازهای بین‌المللی به 60 مقصد در 50 کشور انجام می‌شد، ما 286 نقطه جدید را به شبکه پروازی خود اضافه کردیم و آن را به 346 مقصد در 131 کشور افزایش دادیم.

روزنامه صاباح طی گزارشی به نقل از عمر بولات وزیر بازرگانی ترکیه نوشته است: میزان واردات ترکیه در ماه ژوئن 4.1 درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است. بدین‌ترتیب در ماه ژوئن جاری کمترین ارزش واردات در 32 ماه اخیر تحقق یافت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button