چگونه با ۲۵ دلار یک روز جذاب را در پاریس بگذرانیم؟

0

اوی کاریک از فعالان گردشگری فرانسه در مقاله جذابی که نوشته است به بیان تجربیات خود برای گردشگری ارزان در پاریس بهترین شهر جهان برای گردشگران پرداخته است:

مسافرانی که به پاریس می‌روند به دنبال زیبایی‌های این شهر مثل هتل‌های مجلل و رستوران‌های ستاره‌دار هستند ولی می دانیم که استفاده از آنها همیشه مقرون به صرفه نیست. ولی خوب است این راز را بدانید: بهترین‌های پاریس را می‌توان در خیابان‌هایی که هنرمندان آثارشان را به قیمت 20 دلار می‌فروشند و در امتداد رود سن،

جایی که مردم محلی برای لذت بردن از نوشیدنی ها بعد از کار به آنجا می‌روند، پیدا می‌شود.

اگر می‌خواهید  گردش در پاریس را با قیمت پایین تجربه کنید، من اینجا هستم تا نمونه‌ای از برنامه سفرهای ارزان یا رایگان این شهر را به شما ارائه دهم. این شهر خانه دوم من است، و علاوه بر اینکه برای مدتی در آنجا زندگی کرده ام، اغلب با بودجه محدود به آن سر می زنم. در ادامه راهنمای من برای گردش یک روز کامل در پاریس با 25 دلار را می توانید بخوانید:

اسپرسو صبحگاهی خود را از Boulangerie Utopie بگیرید

یک اسپرسو صبحگاهی و نوشیدنی ساده را می توانید از Café Obrkof (2.50 یورو) تهیه کنید و سپس به سمت Boulangerie Utopie، نانوایی مورد علاقه من در شهر بروید.Boulangerie Utopie طیف گسترده ای از شیرینی های صبحانه خوش طعم و شیرین را دارد. از آنجایی که بودجه‌تان کم است، سبک کلاسیک را انتخاب کنید و یک کروسان با قیمت 1.10 یورو  بخرید و به سمت منطقه درخت‌کاری‌شده Square Jules Ferry بروید تا با بیدار شدن شهر از خوراک خود لذت ببرید.

هنر خیابانی در Rue Denoyez را ببینید (و شیرینی دوم بگیرید)

در ادامه مسیر محله چینی‌های پاریس رسماً در منطقه سیزدهم در سمت چپ شما قرار دارد، اما Belleville نیز با برخی از بهترین غذاهای آسیایی شهر و رستوران فعال Aux Folies، یک محله چینی محسوب می‌شود. پیشنهاد می کنم قبل از اینکه خیلی به عمق محله بروید، در خیابان سنگفرش «روی دنویز» که از انواع طرح های هنرهای خیابانی پوشیده شده است، عبور کنید. در طول مسیر می توانید در Le Petit Grain توقف کنید، جایی که مسلما بهترین رولت های دارچینی شهر را در خود جای داده است. اگر مشتاق فنجان دوم قهوه خود هستید از Rue Denoyez تا Le Barbouquin مسیر خود را ادامه دهید. در اینجا کافه‌ای که شما را مجذوب خود می‌کند پیدا خواهید کرد.

ناهار را روی پله های Sacré-Cœur بخورید

برای تماشای منظره رایگان از کل شهر، از پله‌های Sacré-Cœur بالا بروید که یک کلیسای سفید گنبدی شکل افسانه ای است محله اطراف این کلیسا که مونتمارتر نام دارد به خاطر زندگی هنرمندانی مانند مونه، رنوار، دگا، ون گوگ و پیکاسو در آن مشهور است و ارزش یک بار دیدن را دارد.

مطالب مرتبط

هنگام ناهار برای سیر شدن، یک ساندویچ Jambon-Beurre (ژامبون و کره شور) از یک بولنجری(فروشگاه غذاهای آماده) محله بردارید. من بولنجری Boulangerie Raphaëlle را پیشنهاد می‌کنم که به‌طور ایده‌آل درست در شرق پله‌های معروف Sacré-Cœur قرار دارد. شما در اینجا می توانید در حالی که با مردم در حال تماشای مناظر درخشان شهر هستید، غذای خود را روی پله ها بخورید.

 

گذرگاه های پنهان پاریس را پیدا کنید

در محله‌های خاصی در پاریس می‌توانید از خیابان اصلی خارج شوید و وارد دنیای پنهانی شوید که مملو از فروشگاه‌ها، گالری‌ها و غذاخوری‌ها است. قدمت این معابر به دهه 1700 میلادی برمی گردد و بخش بزرگی از فرهنگ پاریس در آن باقی مانده است. مسیرهای پیاده روی در این مکانها که معمولاْ با سقف شیشه ای طراحی شده اند هم زیبا و هم جالب هستند و جواهرات مخفی در داخل هر یک قرار گرفته اند.

 

فلافل و نوشیدنی بگیرید و در امتداد رود سن بخورید

قبل از خوردن غذا، مطمئن شوید که در اطراف محله زیبای Marais که دارای خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده و تعداد زیادی بوتیک مدرن است، گردش کنید. این محله زمانی محله یهودیان شهر بود و اکنون تعداد زیادی رستوران کوشر و بارهای همجنسگرایان در آن قرار دارد. وقتی دیگر نمی‌توانید در مقابل گرسنگی صبر کنید، به L’As du Fallafel، مشهورترین فلافل‌فروشی شهر بروید. نرخ خرید و فروش برای یک پیتای غول پیکر پر شده با سبزیجات، سس و فلافل 9 یورو است. از آنجا، ساندویچ خود را به سمت رودخانه سن در دست بگیرید و در مسیر  امتداد رود سن با منظره نوتردام  بخورید و  لذت ببرید.

از یک مجموعه هنرمندان اسکات و یک گالری شناور دیدن کنید.

در حالی که بسیاری از افراد برای دیدن «مونالیزا» با قیمت 22 یورو به موزه لوور می‌روند، من پیشنهاد می‌کنم آثار هنری خلق شده توسط پاریسی‌های معاصر را ببینید. یکی از بهترین مکان‌ها برای دیدن آثار هنرمندان محلی، 59 Rivoli است که یک مجموعه هنری است که استودیوهای 30 هنرمند را در خود جای داده است. شما می‌توانید در محیط‌های کاری آن‌ها قدم بزنید،  آن‌ها را در حین هنرمندی تماشا کنید، و اگر علاقه دارید، یک اثر هنری بخرید. ورود شما رایگان است و فقط چند بلوک با رود سن فاصله دارد. پس از آن، راه خود را به فلوکوارت، گالری روی قایق و یکی از جواهرات پنهان پاریس برسانید. ورود آن هم رایگان است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button